Svar til er

Fia om take me back..:
Om man är 155 och man väger 39 är de bra elr dåligt?
känner man ganska tjock och vill helst inte äta :S ngt förslag vad jag ska göra??
kram!
Svar: Det beror helt på hur gammal man är, är du i vår ålder är du ju underviktig, men många som är yngre väger ganska lite för att kroppen inte har utvecklats än..  dock ska man ju inte väga för lite häller men innan kroppen utvecklas väger man alltid mindre.  Men enligt BMI så är du underviktig och du behöver verkligen inte oroa dig för att du skulle vara tjock för du är väldigt långt ifrån att ens vara nära.. Säger som till alla andra man ser sig själv 25% tjockare, så tänk på det! Sen får du bara nöja dig med dig själv, alla ser olika ut. kram


Anonym om To day:
skit snygg tröja var har du köpt den?
plus du är skit snygg också " avensjujk"
Svar: Det är min lillesyrras tröja haha, men den är från stadiums barnavdelning, den är verkligen jätteskön! tack tack vad glad jag blir:)

Anonym om Julstämning:
Hej sophie! Går det bra när du äter hemma nu? Du får inte tankar av att spy upp maten längre? Hoppas verkligen inte det! Hoppas allt går bra för dig, kramkramkram! :)

Svar: Det går väl okej faktiskt, klart att det är jobbigt och speciellt när Angelica är sjuk, Tankarna har jag efter varje gång jag äter, det har varit flera gånger jag mått så dåligt för att jag känner att jag ätit så mycket. Och flera gånger vill jag bara spy upp allt.

 

 

Linnea om Permission idag!:
vem håller du på? :) <3
Svar: Jag vet faktiskt inte, Men någon av de som var med från början i alla fall tror jag, men älskar programmet! Så sjukt roligt :)


Anonym om långa dagar är bra dagar:
vad har du för vinter jacka? :)
Svar: En peak Gortex jacka :)

 

 

 

Anonym om Hem ljuva hem!:
vad heter de på bilden? tycker jag känner igen ena tjejen, hon med brunt hår..
Svar: Hon med brunt hår är Tessan, de andra är jag och michaela.


Anonym om Rekomenderar!:
Min syrra är 16 år och hon har alltid tänkt lite på sin vikt, att inte bli för tjock. men nu när vi äter middag, så säger hon att han redan ätit, eller att hon ska äta hos en kompis, eller att hon åt mycket mellis. och jag när hon väl äter med oss, så går hon på toa efter, så jag misstänker att hon kräks upp maten då. och när hon säger att hon ätit hos en kompis, så vet jag att hon har varit hemma. för mamma och pappa kommer hem till middagen. så dom vet ju inte att hon ljuger. men jag vågar inte säga någonting! och det är svårt för mig själv att fatta att hon är sjuk! jag har försökt att snoka lite på vad hon äter till frukost och så. jag har märkt att hon blivit smalare. men jag vågar inte säga det! hoppas ni fattar hur jag känner? snälla hjälp mig! vad ska jag göra? skulle vara jätte snällt:)
Svar: Gud vad jobbigt! Jag(sophie) förstår verkligen hur du känner, När Angelica blev sjuk visste jag inte vad jag skulle göra jag lovade mamma att säga allt till henne om Angelica åt osv, Men jag ljög för mina föräldrar sa att hon åt och allt sånt där.. Jag fick stå mitt emellan mina föräldrar och Angelica vilket var otroligt jobbigt. Jag ville så gärna berätta för mina föräldrar men jag vågade inte, för jag visste att Angelica skulle hata mig. Jag kände samma sak när vissa av mina vänner sa att dom skulle berätta för mina föräldrar och ringa till Mando kliniken och grejer när jag blev sjuk. Dom ville bara hjälpa.. men jag sa att jag aldrig skulle förlåta dem osv, så dom gjorde inget. . Det är verkligen en jobbig situation att stå bredvid och bara kolla på, Jag tycker du ska prata med dina föräldrar berätta hur allt ligger till, för kanske har de inte märkt det än,
Sen kan dina föräldrar snacka med din syster om det, dom behöver ju inte säga att du sagt något utan att de märkt det själva. Det är bättre att ta tag i det innan det blir försent. Du gör bara din syster en tjänst även om hon inte kanske tycker det just då. Lycka till!


Anonym om Tidsfördriv:
På den kliniken du bor på får man ha med sig datorn och internet dit? Eller måste man bara sitta hela dagarna, jag tänkte eftersom du kan spela sims och blogga. Jag är rädd att jag kommer hamna där om jag hör av mig till dom om min antagligen anorexia.. Vad gör man där, om man vill får man bara sitta på sitt rum eller måste man alltid göra saker?
/ Tjej som inte vet vad hon ska göra, igen..
Svar: Man får ha med sig datorn dit, Internet finns där. Filmer och spel får du också ha, Man får inte vara på sitt rum efter 8.00 på morgonen till 21.30 på kvällen, för att dom ska kunna hålla koll på att man inte tränar och sådana saker, man tillbringar dagarna i ett slags vardagsrum kan man säga, där det finns tv och soffor typ, så man kan kolla på tv där, jag brukar mest sitta vid min dator och göra olika saker.  Visst är det långtråkigt men amn får ha besök vissa tider och så, Jag tycker du ska söka dit om du behöver hjälp, för desto längre du lever i sjukdomen desto svårare är det att ta sig ur den. Kram och lycka till

 

 

 

Anonym om couples fear factor:
Hej, vill inte verka dum eller så men har ni båda aneroxi och bulimi eller bara något av det? Och vad är skillnaden mellan aneroxi och bulimi? Kram! :)
Svar: Vi har båda en blandning kan man säga,  tänker på vad man äter och spyr upp det.. det man har kvar vill man ska vara något nyttigt osv så det är blandat kan man säga..

 

 

 

Mimmi om ...:
Sophie: Kan inte du berätta lite om ditt "cheer liv" från början till slut? :)
Svar: Det finns väl inte så mycket att berätta egentligen, jag började på cheerleading år 2005 då i deras minior lag, gick där i två år, var inte speciellt seriös då var bara liten och tyckte det var kul, sen började jag i juniorA laget där jag gick i tre år, Det var under de två sista åren jag insåg att sporten var på allvar och dåt var då jag också började utvecklas, sista åter körde jag även stunt, vilket gjorde att jag som topp lärde mig väldigt mycket,Har också varit i USA och tävlat. Nu i år hade blivit mitt sjätte år och då hade jag gått i senior A, tråkigt att jag aldrig kom dit.. Men kanske tränar jag cheerleading snart igen, eller så väljer jag att sluta helt.

 

 


Anonym om Svar till er!:
heeej älskar er blogg ni är fan bäst men kan ni inte börja från och med nu skriva typ som dagbok det hade varit skit kul puss tjejer<3
Svar: Hej, guud vad kul att höra! Fattar inte riktigt hur du menar, du skulle gärna få förklara det lite noggrannare, puss :)

 

 

 

Gör jag fel? om Svar till er!:
Jag äter aldrig frukost och det är sällan jag äter lunch heller, äter jag lunch blir det kanske lite sallad och vatten. Jag försöker att skippa middagen också för jag vet att man ska äta minst till middag, jag är 165 lång och väger 42 kg och jag känner mig oftast snurrig på dagarna och flera personen säger att jag äter ingenting, och hur ja egentligen orkar.. Hjälp mig, är mitt beteende normalt?
Svar: Hej där! Ditt beteende är inte nomalt. Du bör absolut äta för att inte skada din kropp. Du säger att du känner dig snurrig, vilket tyder på att att kroppen inte får i sig tillräckligt med näring. Så det bästa du kan göra för dig sälv är att äta. Om amn inte äter frukost sätter kroppen inte igång att jobba, och förbränningen och allt sätter inte igång.Lycka till tjejen!

 

 

 

Anonym om Svar till er!:
hej sophie! :)
jag undra bara för jag går på cheerleading, faktiskt i haninge cheer elite och är också topp, så jag undrar hur blev du så vig? xD är du fortfarande lika vig, strechar du nånting fortfarande? :P
älskar eran blogg, kram :)
Svar: Jag vet faktiskt inte hade inte svårt för att bli vig, men antar att jag stretchade, nej jag är inte lika vig längre, får ju inte träna och sånt och får inte stretcha häller, Men det kommer tillbaka när jag börjar träna om jag kommer göra det. :)

 

 

 


:( om Svar till er!:
Är jag jätte tjock som är 163 cm och väger 67 kg ?:(
Svar: Enligt BMI är du inte överviktig utan ligger på normalviktig. Så du ska inte oroa dig, alla ser olika ut. Du ska vara nöjd med den du är! :)

 

 

 

Anonym om Nickelback:
Hej, jag tänkte bara, jag är 16 år, jag är 173 cm och jag väger 45 kg. Är det för lite? När jag kollar ner på mina lår blir jag äcklad för att dom är för tjocka, och jag måste ha fyra par leggings under mina byxor, jag vågar aldrig visa mig i bara leggings. Min mens har slutat komma för jag har blivit så smal. När jag går upp i vikt så blir jag äcklad av mig själv och tycker jag är tjock. Min psykolog säger att jag har extrema ätstörningar då jag aldrig äter när jag är själv, bara när andra är med. Då jag äter en barn portion. Inte ens det. Jag mår psykiskt dåligt sen innan och jag skär mig. Är det här ett bra beteende eller är det början på en ätstörning.
/ En tjej som inte vet vad hon ska göra.
Svar: Ditt beteende är absolut inte normalt och allt det du skriver tyder på att du har ätstörningar. Vi känner båda igen oss i det du berättar och sjukdomen är jättefarlig. Du borde absolut ta hälp av någon som är mer proffisionell och erfaren av ätstörningar. Din vikt är absolut alldeles för låg och du riskerar att få frammtida problem, som att inte kunna få barn, benskörhet och skadade organ. Vi vet båda hur jobbig denna sjukdom är, och vi hoppas att du söker hjälp av en ätstörningsklinik så du kan börja ta hand om dina prolem. Vi önskar dig all lycka till!

 

 

 

Emelie om Resultatet!:
Åh, kan du inte lägga ut receptet? :)
Svar: jo kan lägga ut det imorgon för orkar inte leta efter det just nu.. :)

 

 

 

elmo ([email protected]) om Resultatet!:
Hejsan! Vart skulle du åka om du vann 40 000 att resa för? Varmt eller kallt land? :)
Svar: Jag (sophie) skulle välja att åka till Australien eller Afrika, Skulle vara coolt att få gå på typ safari och se deras miljöer, jag vill även åka tillbaka till Thailand.
Jag (Angelica) skulle också välja Australien eller Afrika, få chansen att uppleva nya tropiska länder och kunna få se alla Afrikas vilda djur, skulle även vilja hälsa på någon by eller barnhem i Afrika för att få en oförglömlig erfarenhet av dessa människor.


Anonym om pyssel & prassel:
har du spytt upp någon mat när du vart på kliniken?
Svar: Nej det har jag inte.

 

 


Anonym om Så här ser jag ut:
har du klackskor sandaler i skolan,nu med snön och allt? lite kallt kanske..
Svar: Jag har inte klackskor ute när det är vinter, jag har dom bara på bilderna för att jag vill se längre ut.

 

 

Anonym om Så här ser jag ut:
vad heter kamera moddellen ni fotar med
Svar: Sony DSC-W55S, 7,2 megapixel cyber-shot digital camera.


 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill inte förstöra nåt men Emelie Och Johannes kommer vinna paradise hotel! :P

2010-12-12 @ 00:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0