Att våga ta steget..

Sitter just nu och tvingar i mig själv ett litet mellis, ett mellis som ska vara kvar i kroppen.. Jag måste börja gå upp i vikt nu, annars kommer skolsköterskan skicka en remiss till mandokliniken, eller det var vad hon sa sist iallafall.. jag vill verkligen inte tillbaka dit, jag vet att det går sämst just nu med allt, vet att vikten har rasat på sistånde och att mitt beteende blivit hämskt, men jag vill verkligen inte dit igen, kommer inte klara av all ångest och alla tårar. kommer inte klara av att se världen svart i månader fram över. Just nu kan jag ju leva normalt från utsidan, även om det är anurlunda på insidan. Jag kan umgås med vänner och vara ute om nätterna, men läggs jag in där så kommer all ångest ta över, alla tårar kommer bryta ner mig totalt.. Jag vet att all ångest och tårar kommer för att man kämpar mot sjukdomen och att det blir positivare i slutändan, men jag kommer aldrig klara av att må så dåligt som sist. Det ledde nästan till livets slut och jag är idag glad att det fanns personer som då stoppade det många gånger.. Men jag vill inte behöva genomgå allt detta igen, behöva tappa livsglädjen helt och bli isolerad från allt omkring mig, vill inte det igen..
Nej det måste bli något framsteg på vågen när jag träffar skolsyster nästa gång, det måste, det bara måste..


att våga ta steget till det bättre


Kommentarer
Postat av: Anonym

du klarar det!! hur gick det? kunde du ha kvar melliset? :)

2010-12-29 @ 14:25:25
Postat av: Anonym

kom igen, de finns så mycket mer livet har att erbjuda dig. Du måste ta dig ur sjukdumen och bli frisk, du kommer må så mycket bättre. tro mig du är så oerhört bra på alla sätt

2010-12-30 @ 10:31:49
Postat av: Rebecka Pålsson

Hjälp!

Jag vill verkligen gå ner i vikt, jag tycker att jag är jätte tjock och ful! Har börjat tänka på det nu ganska mycket och varje gång jag kollar mig i spegeln så tänker jag "Jag måste gå ner i vikt"



Vet ni något bra man kan göra?

Maila mig snäll på [email protected]

2010-12-30 @ 23:40:04
Postat av: klara eliasson

ni e ju redan hur smala som helst , ser perfekt ut, lägg upp en bild där man ser era kroppar så kommmer alla att bli avundsjuka på dom

2011-04-11 @ 15:48:40
Postat av: Anonym

rebecka och klara, vet nu inte om ni är 2 olika personer eller en enda patetisk person. sluta "berömma" dom för att dom lider av sjukdomen! det här är seriöst. vadå lägg ut bilder på eran kroppar så alla blir avundsjuka? vill ni/du att dom ska fortsätta vara anorektiker eller?



Iaf, fortsätt att äta tjejer. Ni behöver inte proppa i er en massa godis o snacks. Ät mad med mkt proteiner, vitaminer, mineraler, kolhydrater osv så ni kan bygga upp muskler, vara friska och ha energi! det är bara att kämpa! :) allt kommer snart att ordna sig :)

2011-05-09 @ 15:15:03
Postat av: therese

hej, har läst eran blogg ett tag nu,

tycker den är jätte bra och ni är grymt söta båda två!



de är en sak jag undrar bara, i början när ni började å spy upp maten, tyckte ni inte att det var obehagligt och så? tvekade ni inte?

asså jag menar, man kanske tänker att man vill göra det men man vågar liksom inte. Eller?

tacksam för svar :)

ps: fortsätt kämpa tjejer,håller tummarna för er!

2011-09-11 @ 13:03:38
Postat av: Anonym

Hur mycket tycker ni man borde väga när man är 12 år och går i 6an? Jätte jobbigt ibland för mig för att folk tror att jag har ätstörningar fast jag faktist äter tills jag blir mätt...

2012-03-11 @ 17:13:50
Postat av: rebecka98

bästa sättet att gå ned i vikt på, är självmord. LYCKA TILL!

2013-12-14 @ 09:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0