I'm not the one I want to be

När jag var sjuk, var du min förebild. Du var den jag såg upp till, ville vara som och se ut som när jag skulle bli frisk. Du fick mig att kämpa, fick mig att sakta bli bättre. Du fanns alltid där, frammot och possitiv i min behandling. En hjälpande hand, den som lyste upp vägen jag skulle ta för att bli bättre..
Men sen försvann du. Personen jag såg upp till, hamnade i samma situation som mig själv. Plötsligt var allt så svårt, vem skulle nu vägleda mig? vem skulle nu lysa upp de rätta vägarna?
Jag hade haft dig där så länge, under en så lång tid var du alltid där.. Men vart fanns jag när du vart sjuk? Jag borde ha varit där för dig, som du var där för mig. Jag borde ha varit din förebild, jag borde ha lyst upp vägarna du skulle ta. Men jag fanns inte där, var bara till besvär. Jag drog med dig ut på djupt vatten, vatten där ingen av oss bottnar. Vatten där vi måste kämpa för att hålla oss över ytan, för att inte sjunka ner till botten. Men sakta har du börjat sjunka och jag ska göra allt för att dra upp dig till ytan igen, ska göra allt för att få in dig på torra land




Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad fint skrivet! :) <3

2010-11-18 @ 22:39:22
Postat av: Jonna

snuttegulle angelica! skitfint skrivet! ni är sååå söta båda två!

2010-11-18 @ 22:53:31
URL: http://jjonnakallstrom.blogg.se/
Postat av: emma

guuv va gulligt , jätte fin text ;)

2010-11-18 @ 22:57:19
URL: http://dubbleup.blogg.se/
Postat av: Anonym

jätte jätte fint skrivet!!

2010-11-18 @ 22:58:28
Postat av: Anonym

jag blir tårögd när jag läser! jätte fint skrivet!

<3

2010-11-19 @ 07:06:24
Postat av: Anonym

de där var jättefint skrivet av dig!

Samma här som personen innan, blir tårögd!<3

2010-11-19 @ 21:16:12
Postat av: Anonym

Jätte fint skrivet av dig.jag vet hur det känns har också varit där

2010-11-20 @ 11:50:25
Postat av: Anonym

Hoppas verkligen ni två tillsammans söker hjälp och kämpar mot det här som systrar. Det är helt naturligt att den ena drar ner den andra men jag hoppas från djupet av mitt hjärta att ni en dag kommer kunna leva som friska glada systrar och inte slösa bort era liv på en sådan fruktansvärd sjukdom. Kan ni dra ner varandra så kan ni också hjälpas åt att dra er upp. Kämpa på tjejer, det klarar ni.

2010-11-22 @ 23:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0