build a life

Ligger och tänker och funderar på livet, på hur tiden bara rinner iväg. Hur dagar paserar och veckor går, hur klockan tickar och åren rinner iväg. Förlorad tid åt helvetet, tårar, skrik, ångest. Dagar då livet nästan varit över, dagar då jag hoppats att livet tagit slut. Månader av isolering, månader av hat. Flera år i en sjukdom som aldrig tar slut.
Jag mår bättre idag en vad jag mådde som sjukast, jag väger nästan 10 kilo mer idag en vad jag gjorde då, men jag är långt ifrån frisk och det vet jag. Är så trött på att livet bara ska bestå utav lögner, eller det består inte av lögner, hela livet är en lögn.. Är så trött på att försöka få allt att se så bra ut utifrån, när allt är en stor lögn på insidan, så trött på att jag aldrig kan ta tag i allt det här en gång för alla och sluta med allt.
Jag vill inte göra folk illa längre, vill inte bli hatad för det här, vill inte påverka dig negativt, vill inte vara världens sämsta förebild. Men jag vet att jag aldrig kommer bli frisk i det här huset, jag måste bort härifrån. långt bort för att bryta mönster och bygga upp ett riktigt liv, ett liv utan lögner, ett liv utan någon sjukdom.


Vill inte, men borde göra det som är bäst för alla, försvinna och komma tillbaka när allt blivit bättre. Men vågar man släppa det som betyder mest för en? och vart ska man ta vägen.. love you, but we are not good for each other right now,we have to go differed roads now..


Kommentarer
Postat av: malin

De e ju bra endå att du väger 40 då e du på go väg:) Gör en matplanering och tänk inte så mycket när du äter det är då det blir jobbigt. Och du ska häller inte tänka, typ "idag har jag inte gått så mycket eller rört på mig så jag skippar luch eller middag eller den där extra mellisen" för det är då du aldrig kommer bli av med sjukdommer. Lycka till du är grym! <3

2011-04-11 @ 00:19:21
Postat av: Anonym

Sad text...men måste höra om ni fortfarande håller på med halv 8 hos mig? kul att se vad ni lagar för ngt :)



2011-04-11 @ 00:59:23
Postat av: Anonym

MEN orka din jävla tönt.....

2011-04-11 @ 13:08:13
Postat av: Anonym

det låter faktiskt bra. kanske är det lösningen för er? eller kanske ett steg fram. kom bort från varandra lite, sov hos någon du trivs med och någon du kan prata om allt med. jag tror på dig, du vet bättre än såhär. det är svårt men det går. allt går om man har viljan. så hitta viljan till ett friskare liv. ge allt till sommaren, verkligen allt. inget där emelllan. finn lösningar för att bli frisk - se allt negativt med sjukdomen, tänk annorlunda - klanka verkligen inte ner på dig själv angelica. det är helt onödigt.

och tro på dig själv.

precis som alla omkring dig gör.

2011-04-11 @ 13:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0