Hemma från Jönköpning

Som sagt då var man hemma från Jönköping igen. Veckan har varit helt underbart rolig! Jag kom hem runt halv nio i går kväll och jag var så trött att jag inte orkade blogga. Vi tog tåget hem och jag sov en bit av resan, slog till och med till anton när jag sov. Jag drömde att jag skulle vifta bort handen eftersom det kryllade med myror på den. vaknar av att anton sitter och blänger på mig och undrar vad jag höll på med. Råkade tydligen slå till honom när jag skullevifta bort alla myror, hahas.
Man blir helt slut av att dyka. Våra dykinstruktörer förklarade att en timmes dyk är som att springa en hel mil, vilket jag kan förstå, man dyker med en utrustning som väger väldigt mycket och man måste kämpa sig genom motståndet vattnet har.
Vi har fått gjort massor av dyk i både bassäng och i sjön Vättern. Fått lärt oss att dyka i både torrdräkt och våtdräckt och lärt oss hur man använder alla delar på dräkten och hur man ska ta sig fram, ner och upp ur vattnet, vi är inte riktigt klara med kursen en, utan kommer behöva en dag till i sommar för att certifikat för open water diver. Det innebär att man får dyka och längst ner till 18 meters djup.
jag kommer att berätta mer om veckan senare och lägga ut en massor av bilder. så långe får ni ha det toppen!


Josefin, Jag, Malin och en tjej från göteborg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0