Nyduschad och sjuk

Usch vad hämskt det är att vara sjuk.. Jag har haft över 39 graders feber hela gårkvällen och natten, som inte vill ge med sig med tabletter. Så många tabletter jag har tagit kommer det väl snart att bli en överdos, som förut då jag nästan svimmade och spydde. ne det vill jag inte uppleva igen, jag kunde inte ens gå då. Jag får vara lite försiktig med tabletterna så det inte blir för många, men kan bara febern försvinna, jag står fan inte ut längre. Skulle gärna byta plats med någon just nu.. Det finns möjligtvis ingen som har några gamla knep som sägs ska hjälpa när man är sjuk? som tex att honung ska vara bra för halsen och så vidare. tippsa gärna isåfall, är villig att prova vad som hälst..

Jag just nu, nyduschad och sjuk.



Kommentarer
Postat av: erica

man ska äta glass, för det kyler ner lite :)

2011-02-09 @ 13:07:50
Postat av: Anonym

Stackare..! Ett tips är att äta glass! Det hjälper faktiskt, tro dej eller ej! Krya på dej!<33

2011-02-09 @ 13:33:48
Postat av: Ida

Jag har ingen aning om det hjälper, men eftersom att många här har föreslagit glass så kan ju jag föerslå smoothie. Gör en tradionell smoothie med hallon! Drick mycket té, ät glass, testa sova & även ha det svalt där du sover.

2011-02-09 @ 15:00:35
Postat av: Seesilia

Svälj små vitlöks bitar , det funka för mig när jag var sjuk men gör de innan du ska lägga dej annars kommer det stinka vitlök ur munnen hela dagen ;)

2011-02-09 @ 15:03:12
URL: http://ceciliia.devote.se
Postat av: Anonym

att koka varmt vatten sen lägg honung i det ! te går också bra, men då får du inte lägga i mjölk !

att äta rå vitlök är aasbra (och eftersom du bara är hemma så bryr sig väl ingen om du luktar lite äckligt i munnen haha)!

2011-02-09 @ 18:49:04
Postat av: Anonym

ett tips om du har hosta så är det jätte bra att koka timjan och vatten i en kastrull och häller i en kopp, kanske inte är det godaste men det är jätte bra om tex man ska sova men hostar för mycket för att somna. hostar går över helt. man kan öven ha honung i så kanske de smakar lite bättre

2011-02-09 @ 23:31:56
Postat av: beah

Basta basta basta! Eller göra en smoothie med apelsin, citron, lite salt och vitlök (vill ni ha värsta receptet så säg till) dock smakar den riktigt illa.. :)

2011-02-11 @ 08:19:28
URL: http://triis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0