Prov, samtal och vikttagning

Idag har det vart mycket i skolan, efter lunch var det engelskaprov och efter det direkt matteprov. Jag satt kvar i skolan till klockan 4 för att bli klar med sista provet och bra gick det inte.. Fan jag vill ju få mvg på proven annars blir jag besviken, men nu lutar det ju inte åt det hållet.. Man kan ju alltid hoppas på ett mirakel men som sagt inte största chansen käns det som..
Jag har även träffat skolsyster idag, det gick väl sådär. Först hade vi ett extremt tråkigt hälsosamtal om allt vad hälsa nu innebär, det vart en del prat om kroppen och mat. Jag kan ju inte påstå att jag pratade speciellt mycket, för finns det något jag hatar så är det att prata med vuxna människor som tror att de förstår precis allt. Satt där mest tyst och svarade på alla frågor så gott jag kunde, dock vart de flästa svaren "mm" eller "jag vet inte".
Samtalet avslutades med att skolsyster sa att jag verkade vara en jättebra och trevlig tjej, men det kändes som en lögn rätt upp i ansiktet, jag tror att hon egentligen tycker motsatsen..
Vikt togs det också och på två veckor hade jag gått upp tre hekto, inte den bästa viktuppgången, men det var ändå åt rätt håll, det är ju bättre en inget. Det bli svårare att gå upp när man tycker benen och magen blir allt större. Någonstans vill man inte gå upp mer, men jag måste försöka fortsätta nu, jag får inte tappa det jag gått upp nu. Måste fortsätta i rätt riktning!

En bild på mig från i sommras..


Kommentarer
Postat av: Micke

"finns det något jag hatar så är det att prata med vuxna människor som tror att de förstår precis allt."



Det där håller jag helt med. Tänk om sånna som var utbildade... eller vänta heter det utbildade? för dom kan ju inget?`bättre att sätta en unge eller nåt åt det håller som förstår en bättre än en vuxen som "men jag har ju utbildning så jag vet allt" snarare att den utbildningen verkar ge dom ingenting!



Så förstår helt vad du/ni menar.

Bara hoppas att ni hittar ERT sätt att lösa detta på. och inte ett sätt som finns på paper "som sägs ska funka för alla" för alla är väl olika? är det inte det dom lär oss?...



Hoppas det löser sig!

kram

// Micke

2011-02-17 @ 21:25:43
Postat av: elinuddhammar

det är bra att du tänker så angelica :D

fortsätt med det så kommer du komma långt :D

2011-02-17 @ 22:42:29
URL: http://elinudhammar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0