Frågor och svar

m om Lite kort sådär..:
Hej, eftersom inte ni har någon mail eller så så känner jag för att skriva av mig lite och jag tror jag behöver eran hjälp. Det är så att jag har gått upp lite under lovet, fått tjockare lår och större mage enligt mig själv, när jag frågar kompisar så tycker dom inte desamma. Jag käkar som aldrig förr. Funderar varje dag på att svälta mig själv lite och sluta äta lika mycket bara för att bli smalare och få mindre lår. Det är skitjobbigt, men jag vet liksom inte vad jag ska göra. Tycker jag är tjock hela tiden och vill bara bli smalare, väger 46 och är 164. Är det normalt?
Har ni tips på vad jag kan göra också? För jag vill verkligen inte ha dessa lår och fettet som hänger över på magen. Kram, jättetacksam för svar!
Svar: Du är verkligen inte tjock! Underviktig enligt BMI, Tänk på att man ser sig själv 25% tjockare. Du tänker verkligen i helt fel banor och jag råder dig till att verkligen inte följa dina tankar, du vill inte leva så här som vi gör. Tycker du borde prata med någon om dina tankar osv. Om du går in på abkontakt.se finner du massa information. Du kan även få en mentor som du kan prata med allt om eller gå med i självhjälpsgrupper osv. gå in under fliken drabbade och sedan mentorer eller självhjälpsgrupper så kan du läsa om hur man gör, var stark kram på dig

 

Anonym om Bastukväll:
jätte söta :) så otroligt fint hår båda två.
den bikinin angelica har vart är den köpt ?
den var superfin :)
Svar: Åå tack så mycket. Den är från Lindex.

 

Anonym om thats life:
Varför är det så jobbigt för er att äta? Varför hittar ni inte några favoriter när det kommer till mat?(det kanske är lättare för er att äta då?)
Svar: Problemen med maten är ju på grund av Anorexian/bulimin. Vi har nog båda favoriter när det kommer till maten, dock är inte det till någon större hjälp.

 

elinuddhammar om Gårdagens outfit:
hur får ni ert hår att bli så fint vågigt ? :o
har försökt med det jätte mycket, men blir aldrig nöjd :( men ni får det skit fint ! :)
Svar: Vi sover med två flätor i håret. Tack tack :)

 

Anonym om ny:
can we see your stomach piercing?
and whats your mealplan? please post, Angelica too!
i need tips on what to eat to try to gain weight.
Svar: vet inte om det kommer komma någon bild på navel piercingen, men mitt matshema ska jag absolut lägga ut så snart som möjligt.

 

Gabi om ny:
Vart köper du dina piercingar? :) jag tror på dig, fortsätt kämpa!
Svar: Lite olika, har några från Guldfynd, Six och piercbody. Tack :)

 

Anonym om ny:
hur ser sophies matschema ut?
Svar: Ska lägga upp det snarast möjligt så att ni får se det :)

 

ida ♥ om Äckliga näringsdrycker:
En fråga: Om du skulle bli jättehungrig på mandokliniken, alltså om du vill ha mer mat eller så. Dom ger väl dig mer då? & om du är hungrig nån gång fast det inte är mattid, får du mat då? :)
Svar: Har aldrig vart med om att någon ens frågat om mer mat på kliniken, alla går ju mätta hela tiden, men jag antar att man får mer mat om man vill ha det :)

 

Anonym om ny:
vad betyder den där märket? :)
Svar: Orkar inte förklara, är ganska komplicerat, men läs mer om märket HÄR!

 

 

Anonym om Äckliga näringsdrycker:
hej, jag är har också anorexi och jag undrar bara om det inte är jobbigt för er ¨båda att båda ni har anorexi!
men menar, är det inte jobbigt att se t.ex att den ena är smalare än den andra, eller det kanske är så att den ena behöver gå upp i vikt och den andra inte, fast om ni väger lika mycket!
eller att den andra äter mindre an den ena?
tack för era svar i förhand!
Svar: Jo det är jättejobbigt att någon som är så nära och man är med varje dag är sjuk. Vi påverkas väldigt mycket av varandra, både positivt och negativt. Vi drar ner varandra oftast, men ibland kan vi även peppa varandra och dra varandra framåt i sjukdomen.
Något som är bra med det är att man alltid har någon att prata med och någon som verkligen förstår hur jobbigt det är. Tack själv!

 

irta om Bastukväll:
varför vill sophie inte synas på några bilder?
Svar: Ja hon tyckte hon var för ful och ville inte bjuda på några bilder..

 

Anonym om Bastukväll:
vart får ni öl och sånt ifrån? Tar ni från era föräldrar elr ber ni folk att köpa ut åt er? :)
Svar: Vi har vänner som kan köpa ut :)

 

Malin om Bastukväll:
Får ni dricka? :O Eller asså är ni inte för unga för de? :p
Svar: Ne egentligen får vi väl inte dricka, vi är ju under 18.. men det kan väl inte skada att ha lite kul :P

 

Anonym om Svar på frågor:
Är ni inte rädda för att era vänner också ska få sjukdomen? Tror ni inte att ni påverkar dem också?
Svar: Jo det är en räddsla vi båda har.. dock är många vi brukar umgås med också sjuka och det är också jobbigt eftersom man påverkar dem på ett negativt sätt.

 

Sofie  ([email protected]) om tears never stop flowing:
Hejsan sötnosar. Har följt er blogg ett tag nu. Har en fråga till dig Sophie.
Hur reagerade du när du fick reda på att du var tvungen att börja HDV, samt hur reagerade du när du fick reda på att du skulle ha rullstol? Själv hatade jag det ibörjan och skötte mig inte alls.. Men hur hanterade du situationen?
Tycker du är superstark som kämpar på ! <3
Svar: När hon först berättade det typ skrattade jag åt det och sa att det aldrig skulle hända att jag satte mig i den. Men hade ju inget val kan man ju säga. Blev sedan jättearg när jag insåg att jag skulle ha rullstol, många gånger sprang dom efter med den när jag valde att gå utan. Tror jag började gråta över hela situationen om jag inte minns fel allt var ju så nytt första dagen. Grät i omgångar, visste att jag behövde hjälp men ville inte inse det. Det blev ju inte bättre när jag insåg att jag skulle fira min födelsedag där.

 

Anonym om tears never stop flowing:
Får du börja träna så tidigt, trots att viken är så låg? Bra att ha något att kämpa för :)
Svar: Ja, men bara en dag i veckan, Har ju gått upp nästan 7 kilo sen jag lades in nu..


Sen vill vi passa på att tacka för alla underbart fina komentarer ni skrivit, det värmer verkligen! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

hejhej hur länge ska sofie gå på dagvården`, ska du upp till en viss vikt först? vilken? bra kämpat tjejer!<3

2011-01-08 @ 21:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0