Frågor och svar

Anna om superduper:

Grym blogg ni har! Och ni är sjuukt söta dessutom :)
Men jag har en liten fråga: Vilket gymnasium går ni på? Vilken linje och vilken årskurs? :) Puss!

Svar: Sophie går på nacka gymnasium, linen teknik design, första året! Fast hon ska ju tyvärr gå om eftersom hon missat så mycket då hon låg inlagd på kliniken.

Angelica går på Realgymnasiet, linjen äventyrsturism/ naturkunskap första året! puss

 

Ida om superduper:

Vad dricker ni när i är på café? :) äter ni något också, typ bulle eller nått? Kram

Svar: Vi brukar dricka chailatte! kram

 

Anoroxia om superduper:

Jag tycker om att läsa Er blogg, jag har ju oxå en ätstörning-anoroxia. Usch vad hemskt det e att ha. Er vän Julia e ju på HDV Mando, jag har oxå vart för ett litet tag sedan. Kan ni skriva hennes adress till hennes blogg så kan man läsa om henne oxå. Lycka till, till Er båda! Kram

Svar: ja det är hemskt.. Hon har tyvärr ingen blogg. Kram!

 

Anonym om superduper:

Vart är den vita jackan ifrån? :)

Svar: Den är från new yorker!:)

 

fanny om ta mig till sommaren!:

är det en googlebild? :)
svara väldigt gärna i ett inlägg eller så, kommer glömma bort att jag har frågat, och så får jag inte svar på det ändå... :)
så alltså, svara gärna i ett inlägg!
kram

Svar: Det är en google bild!:)

 

Anonym om menyn:

åt du upp allt? :)

Svar: Nej vi år inte upp allt men vi smakade av varje rätt!:)

 

sandra om fika i city:

hej, ni är sockersöta båda två! :)
men måste fråga en sak, på er header, vem är vem? kan verkligen inte se skillnad! haha :) tacksam för svar!

Svar: Angelica är den till vänster med den rödrosa klänningen och sophie är den till höger med den ljusrosa klänningen!;)

 

om fika i city:

Har julia slutat på helt tids vården?

Svar: Nej men hon har börjat fått ganska mycket permissioner!

 

Anonym om Tror jag är starkare nu en förut..:

Vilka är NI? är det dina föräldrar, kompisar? haha fattar inte :P <3

Svar: Föreldrar..

 

mickis bäst i världen! om start på dagen:

ÄR DET PIZZABRÖDET???? JAG KOMMER DIREKT :d

Svar: haha nej det är nte pizzabröd?:P

 

Anonym om Lite mer från igår.:

Vart har du köpt ditt korshalsband? :)

Svar: Har ärft det av min mormor när jag hade konfirmation!:)

 

linda om mot träningen:

är du och angelica alltid på samma fester ?

Svar: Ja oftast.

 

Anonym om Namnsdag idag:

Om man är 160cm lång och väger 47,2 är det för mycket då?

Svar: Nej det är värkligen inte för mycket!

 

Anonym om Lite mer från igår.:

vad dricker du när du "fikar"?

Svar: Oftast chailatte eller vanlig latte

 

Anonym om mot stockholm stad:

Hej kan du inte lägga upp lite fler bilder från när du körde cheerleading? :)

Svar: Det finns inga fler hehe..:P


Anonym om hmm.. taggad på sommar eller?:

Hej, jag är 13 år, 165 cm lång och väger ungefär 50 kilo.. är det för mycket? för jag trivs verkligen inte i min kropp och jag har vissa ”symptom” för en ätstörning. jag gick in på abkontakt och där finns det ju en grej som heter testa dig själv. dethär stämmer in på mig:

Du har höga prestationskrav
Du är rastlös
Du har täta humörsvängningar
Du är fixerad vid hur din kropp ser ut
Du tänker ofta på mat och ältar oftast samma tankar
Du svälter/hetsäter i perioder
Du tror smal är lika med lycklig
jag vet inte vad jag ska göra, men jag vill inte ha samma kropp som jag har nu, jag vill vara smal.

Svar: Du är verkligen inte tjock! Inte någon stans.. om du svälter/hetsäter bör du söka hjälp, för desto längre man håller på desto svårare är det att komma ur det sen, och efter ett tag är du inne i en sjukdom, som består av ett rent helvete! Gör inte samma misstag som oss! Du slösar bort ditt liv på något som man mår piss av, Du är bara 13 år och har hela livet framför dig. Tänk på det! Ett råd är att kanske till en början söka upp en mentor på abkontakt, du behöver inte träffa denna mentor men du kan mejla och få tipps och råd för hur du ska klara av jobbiga tankar osv, mentorerna har själva haft ätstörningar men varit friska sen en lång tid tillbaka.. lycka till! Och sätt dig för guds skull inte i samma sits som vi gjorde! kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0