ur min dagbok

observera att det här är innan jag blev sjuk, då Angelica var sjuk.

2008-26/11
Jag förstår inte, Hur kan hon göra så här mot sig själv?
Jag bara ser på, på hur du blir svagar och svagare.
Gråter varje kväll, ända tills jag somnar, i skolan låtsas jag som ingenting, är bara tyst och instängd i min egna bubbla.
Kommer hem, väntar 5 minuter innan jag öppnar dörren, för egentligen vill jag inte gå in, Klumpen i magen om att komma in i helvetet. Möttes av mamma, sa hej men fick inget svar, hon gick in på sitt rum där hon redan tillbringat en vecka, apatisk och pratade inte med någon. Gick upp på övervångingen där Angelica satt och grät och skrek på sitt rum.
Min lillasyster kom fram till mig, hennes ord fick mig att brist ut i gråt då hon sa: Nu vet jag varför alla är så ledsna, Angelica ska dö, jag vet det nu. och det kom från en tjej på sex år..
Middagen på kvällen slutade så klart med skrik och tårar, Angelica sprang från bordet, låste in sig på sitt rum, mamma hade inte ens kommit ut för att äta, pappa berättade att Angelica skulle dö, han sa det rakt upp i mitt anskikte. Svarade inte.. visste redan att de kanske skulle sluta så, att jag skulle mista min bästa vän, som jag haft vid min sida hela livet.
Jag är så rädd, är nästan säker på att det här kommer sluta med att Angelica eller mamma tar sina liv, Och jag vet att då följer jag efter, Det lovar jag dig älskade syster, Dör du, dör jag också!


Kommentarer
Postat av: Anonym

nää, fan va hemsk.. jag bara hoppas att det inte är så längre!!! :'(

2011-03-18 @ 15:57:39
Postat av: Romina

Mina fina tjejer ni är starka och ni kommer klara er igenom det här! Oavsett om det är bättre nu än då så kommer det bli dubbelt så bra. Ni har oss tjejer vid er sida, det vet ni!

2011-03-18 @ 17:14:45
Postat av: Lisa^^

Usch så hemskt att gå igenom! Fortsätt kämpa, ge inte upp!

2011-03-18 @ 19:18:35
URL: http://lisokkas.blogg.se/
Postat av: Ebba

Hemskt att läsa.. Du får jättegärna fortsätta att lägga upp utdrag ur din dagbok. Intressant att läsa :) Ha det BÄST!

2011-03-18 @ 20:45:07
Postat av: Anonym

håller med kommentaren ovanför ! :)

2011-03-19 @ 16:14:01
Postat av: Sara

åhh gud va solrigt, jag började faan gråta när jag läse det :'( fortsätt kämpa tjejer så ska ni se att det blir bra ! Kram på er

2011-03-19 @ 16:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0