Jag blickar tillbaka

Den här veckan har bestått av en del samtal med skolsyster.. Vikt har tagits, den visade tydligen inte något bra, fasten jag vet att jag har gått upp i vikt, det måste ha vart något fel på vågen.. Hon var tydlig med att hon och skolläkaren inte ville att jag skulle åka med till åre, jag blev så klart arg. Tycker att jag förtjänar att få åka iväg, få åka iväg på en ny start, åka bort från allt här hemma ett tag. Bara slippa allt det jobbiga för ett tag, bara komma iväg och försöka bryta de dåliga mönstren som hela tiden spelas om och om igen. Det har ju liksom gått bra för mig, har lyckats gått upp en hel del i vikt. Jag vet att det är nu det börjar bli jobbigt igen, att det är nu jag helst inte vill fortsätta längre, att det är nu ångesten börjar gnaga i kroppen. Men vad spelar det för roll, det har liksom gått bra endå..
Mina föräldrar har iallafall gokänt att jag följer med till åre, men då ska såklart skolsyster sätta massa krav på vad jag ska äta om jag följer med. Sex mål per dag, pluss näringsdryck och så ska någon ha koll på mig. Ett litet roligt skämmt, jag kommer få panik om jag trycker i mig så mycket.. Om jag ska börja en ny start och ha kvar maten, så kommer det såklart inte funka.. Jag fick panik redan i samtalsrummet, ville bara därifrån, så långt bort från allt som möjligt. Det var länge sen jag fick sån ångest, men det beror väl på att det var länge sen någon sa till mig vad som måste göras och vilka krav som måste uppnås. Usch kan knappt skriva, utan att klumpen i magen växer.. Tänk om den här resan inte alls blir rolig? Tänk om det blir en vecka fylld av massa ångest och jobbiga situationer? Jag kan iallafall hoppas att allt blir bra endå, åker ju trotts allt med underbara människor.




Kommentarer
Postat av: camilla

Åå kämpa nu så du får åka med :)



Hur ser en normal matdag ut för dig nu?

2011-03-11 @ 20:40:33
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0