Nu blir det rörigt


Har precis klivit ur duschen och ska försöka göra något, vet ionte vad en bara.. Skulle behöva plugga, men orkar egentligen inte. skulle behöva städa rummet, men orkar inte det häller..eller orkar jag gör jag väl, men jag har ingen lust helt enkelt. sen jag slutade nian har jag tappat fokusen och intresset för skolan helt och hållet, tror det beror på att man fick nya lärare och så vidare.. pepp pepp måste bättra mig!


Så här såg jag ut när jag gick till skolan idag föresten.


Något som jag tänkt på är att det är så himla många i våran ålder som snackar skit. jag tror faktiskt att alla nästan gör det någon gång. Vissa mer och vissa minde, men jag är säker på att nästan alla har gjort det någon gång. Något som slog mig för någon dag sedan är att vuxna människor också är väldigt bra på att snacka skit. Jag satt brevid två män i 35 års åldern på bussen och de ända de gjorde hela vägen tills det var avgång var att snacka skit om deras så kallade vän. Samma sak hände på tunnelbanan då två tanter satt och snackade skit om sina vänner. Det är inte bara vi "barn" som snackar en massa skit, vuxna människor gör exakt samma sak.
Jag undrar egentligen varför vårt samhälle ser ut såhär, jag menar varför ska alla gå runt och snacka så jävla mycket skit? Är det för att trycka ner andra? för att känna sig bättre själv? Eller vad beror det egentligen på? varför är dagens människa så beroende av att vara bättre, ha mer makt och hela tiden vara på en högre position?
Ibland kan man ju undra vad som gör att vi agerar som vi gör och varför vi beter oss på ett visst sätt. Ibland kan man undra varför vi är just de personerna vi är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0