frågor och svar

Anonym om Försovit mig igen..:

Håller med! den där smoothien såg jättegod ut, kan ni inte lägga ut receptet! brukar ni använda mjölk eller yoghurt och isf vilken yoghurt??? :D
Svar: Ja vi gör smothies och joicer själva och vi brukar för det mesta improvisera av det vi har hemma.
just den här var gjord på Banan, frysta bär (blåbär, hallon), jorgubbsyoughurt och proiva jordgubb :) Men som sagt ta det ni har hemma och mixa ihop bara, det mesta brukar smaka bra! :)

 

Anonym om outfit idag:

hej, jag är 14 år, 150 cm kort och väger 47 kilo... jag vill ha en ärlig åsikt. väger jag för mycket? jag har slutat äta frukost och lunch och spyr upp middagen. jag ser mig själv som tjock men jag går på cheerleading och tränar 4 ggr I veckan, skull vara tacksam för svar
Svar: Nejdå, det är inte för mycket, du ligger förmodligen på en normalvikt kan jag gissa. Tänk efter vad det är du håller på med nu, vill du verkligen hålla på som du gör genom att spy och inte äta, Du kommer fastna i det och inte komma därifrån och det blir inger rolig resa upp kan jag lova. Äta är viktigt, om du vill vara nyttig, så ska du träna och äta bra, äta nyttigt! Tänk på vad du gör, ta hjälp av någon att prata med om dina problem. Det blir ett helvete med ångest och tårar sen!

 

Ebba om outfit idag:

Går du med dom där skorna hela dagen? :)
Svar: Nej det brukar jag inte :)

 

ouize om outfit idag:
Angelica: är det ditt riktiga hår? :)

Svar: Ja det är det :)

 

 

N om sliten och trött:

En fråga, på tisdag börjar jag min behandling på mando. Och jag vill verkligen inte de men jag undrar bara blir de sura om man inte har på sig värme jackan eller sitter i värmerummet efter maten. Och brukar man få gå på toa efter maten asså jag har inte bulimi eller sånt men de känns som dom tror de fall man vill gå på toa. Och till sist har du nått tips på hur fan ja ska överleva där! taksam för svar! gillar verkligen er blogg kämpa på och hoppas ditt illamående blir bättre. Puss&Kram

Svar: På Mando är de ganska hårde med reglerna och om det är ar sagt att du ska ha på dig jackan eller ligga i värmerummet så ska du göra det, ju fortare du följer regler och sköter dig, ju fortare kommer du komma därifrån. Man får inte gå på toa förens en timme efter maten och toaletterna är alltid låsta, så man måste be någon att öppna om man vill gå på toa tyvärr, detta är av säkerhetsskäl så att inte folk ska kunna gå in och spy eller träna inne på toaletterna.
Försök hitta något att pyssla med där, gå till glädjevärkstaden, för jag lovar att man kan fördriva tiden där på många sätt även om det kanske känns töntigt i början, plugga om du har orken till det och börja kanske med att pyssla med något eget. Kanske designa egna smycket, måla porslin eller något.
Sen vill vi önska dig lycka till!

 

Rosa om Sommarsmaker till kvällen:

Vad har ni för betyg?:)

Svar: Vi har inte fått våra första gymnasiebetyg en, Men i nian gick angelica ut med 320 poäng och Sophie med 295 :)


elin boström
om Ibland vill man bara säga stopp:

Angelica vilken fin topp du har på den högra bilden! Var har du köpt den? :) <3

Svar: Det är faktiskt en klänning som jag stoppat in, den är från Bikbok <3



Anonym om NATIONELLA IMRGON:

kan inte ni försöka lägga in era outfits varje dag? det skulle vara mycket roligare då :) KRAm på er ! :P

Svar: Vi försöker hinna med att lägga ut, men det är ganska mycket i skolan och så just nu, vilket gör att man inte hinner. Sen är det inte alltid vi har outfits att visa, jag menar iblang går vi bara i mjukiskläder osv. Kram! :)


Anonym om Kvällsmellis:

Förut i en frågestund la ni upp en dricka man kunde dricka för att gå upp i vikt vad heter den/ser ut och vart kan man köpa den? (kan ni ge förslag?)
Skulle vara jätte snällt om ni kunde svara på den här frågan så fort som möjligt!
Jätte fin blogg tjejer och kämpa på!
Ni får andra människor att inte hamna i den sistsen.
Svar: Hej på dig! Det finns en hel del olika sorters näringsdrycker och man får de utskrivna av läkare. Jag brukar föredra calshake, pulver i olika smaker som man blandar med mjölk. De andra smakar ganska slämmigt. Så för att få sånna vänd dig till en läkare, eller sök på näringsdrycker på nätet där man kan köpa, det är såklart väldigt dyrt. Tack så mycket!

 

- om so sweet!:

Jag har en fråga.. som jag jätte gärna vill ha svar på fort utav någon av er två!! Frågan:
Jag är 14 år.. jag är 1,66 och väger 44-45 kilo .. När jag ser mig i spegeln blir jag ledsen och tycker jag ser tjock ut.. vill så grymt gärna gå ner i vikt.. känns som jag äter hela tiden,så har slutat äta lika mycket som för.. äter inte i skolan längre.. inte frukost.. bara lite hemma... och funderar på att börja tränna också? jag vet inte vad de är med mig.. SER BARA ETT FETO I SPEGELN NÄR JAG SER MIG! frågan är.. vad ska jag göra..? va är de med mig liksom..?

Svar: Du ska absolut inte sluta äta, det är det sämsta du kan göra. Det förstör bara kroppen och du kan riskera att hamna i sjukdomen anorexi. Du är jättesmal och borde prata med någon om hur du känner, någon kunnig läkare, psykolog om det känns bra för dig, kanske skolsyster?  Fortsätt inte  som du håller på nu iallafalll.


L om en fråga!:

Har en fråga, jag ska gå på bal snart och undrar var ni köpte era balklänningar och var det finns fina. Tycker ni långt eller kort är finast?

Svar: jag vet inte om vi ska säga balklänningar, för vi hade bara avslutningsmiddag på vår skola och det var inga speciella klänningar, tror båda var från asos.com om jag inte mins fel. Lång eller kort? Ja det är en bra fråga.. det kan vara fint med båda, men vi tycker vanliga klänningar är väldigt fint.
vart man köper riktiga balklämningar vet vi faktisktminte..:)




Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, kan ni lägga ut erat videoinlägg igen? Försökte leta på Youtube men hittade det inte.. :)

2011-05-13 @ 18:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0