svar på frågestunden del 2

 

linda om outfit för påskmiddagen!:

hur får ni ert hår så lockigt ? det är verkligen jätte fint ! svara gärna i ett inlägg om ni orkar :)

Svar: Vi brukar sova med flätor i håret. När håret är blött/fuktigt så gör vi två flätor av håret som vi sedan låter torka under natten. Sedan är det bara att ta ut flätorna på morgonen och då är håret lockigt. Vi brukar dock fixa till själva frisyren lite med hjälp av en plattång.

 

Anonym om Fråga nu!:

kan ni berätta lite om julia och visa bilder på henne? :D

Svar: Vad vill ni veta om Julia? Hon är väldigt nära vän till oss som vi umgås en del med. En snygg och underbar brud helt enkelt :)

michelle om Fråga nu!:

1.hur mycket och vad äter du på en dag aneglica?
2.kan inte du skriva som en matdagbok? :)
3.När du slutade på mando, blev väl du bara sjukare? Och hur känns det nu för dig, då menar jag hur sjuk eller frisk känner du dig?

Svar:

1. jag vet faktiskt inte, det är olika.
2. Hm jag vet inte, tycker det är ganska jobbigt att skriva ner vad jag äter.
3. När jag slutade behandlingen så hade jag varit sjuk i  anorexi i ca 2 år och ett av de åren var jag inskriven på Mando. Jag slutade där för att jag tyckte jag var frisk, var dock inte uppe i någon målvikt en. När jag skevs ut från Mando började jag utveckla bulimi. Jag känner mig absolut friskare idag en som när jag var som sjukast, min kropp mår betydligt bättre, låg liksom på Södersjukhuset förut för att min puls var så låg och mitt hjärta kunde stanna. men om man jämför med sista tiden på Mando så mår jag väl sämre eftersom jag utvecklat bulimibeteende efter att jag skrevs ut.

 

julia om Fråga nu!:

hur fixar ni er en vanlig dag och för fest? :)
bryr ni er mycket om hur ni ser ut hela tiden, alltså skulle ni kunna gå osminkade/fixar ni håret jättemycket osv.?
favoritaffärer/vart brukar ni köpa era kläder? ni har så sjukt bra stil! <3

Svar:

1. Jag Angelica brukar väldigt ofta gå utan smink i skolan och ska jag på fest så använder jag foundation under ögonen och runt munnen, eftersom jag har ojämn färg där. Ibland lite puder. Mascara. Glittrig ögonskugga. Kajal. Skuggning. Ögonbrynspenna och rouge.
2. Vi kan ju gå osminkade och så, men med smink höjs självförtroendet en aning :)

3. Vi köper våra kläder lite överallt, Gina, Bikbok, H&M, Lindex, Newyorker, Cubus, några plagg är även beställda från internet.


Anonym om Fråga nu!:

kan ni länka era gamla bloggar? ♥

Svar:
Angelicas gamla blogg här!

Sophies gamla blogg här!

j. om Fråga nu!:

kan ni inte lägga ut någon bild på innan ni blev sjuka?
Har båda två anorexi, eller har en av er bulimi?
hur långa är ni?
Vilket år är ni födda? :)

Svar: Jo det skulle vi kanske kunna göra någon dag.
Angelica har haft anorexi i två år och efter att hon skrevs ut från Mando har hon utvecklat bulimibiteende. Sophie har under hela sjukdomsbilden haft bulimi men det började likt anorexi den absolut första perioden, när föräldrarna märkte övergick det till bulimi. Men det går för båda i perioder, ibland äter man inte mycket alls, och ibland när man äter klarar man inte att ha kvar maten. Har man ren bulimi brukar man oftast inte gå ner så jätte mycket i vikt, vi gick ju dock ner ca 15 kilo var, Angelica hade dock anorexi under tiden hon var som sjukast, eller när kroppen mådde som absolut sämst.
Angelica är 158 cm och sophie 155 cm
Vi är födda 1994 :)

 

Sara om Fråga nu!:

Angelica, kan inte du berätta sen om dykveckan vad ni gjorde och så sen, låter spännande :) ta bilder också :D

Svar: Det har jag gjort så om du missat det så finns det att se längre ner i bloggen :)

 

Anonym om Fråga nu!:

har er mens kommit tillbaka?

Svar: Nej det har den inte

 

Anonym om Fråga nu!:

Vad väger ni två nu?:)

Svar: kommer inte att skrivas i bloggen för tillfället. :)



Anonym om Fråga nu!:

kan inte ni byta header??
man har tröttnat på eran nu hehe!
:D <3

Svar: Jo vi ska försöka fixa en ny nu till sommaren, men det måste tas lite bilder och så först och vi skulle behöva ta hjälp av våran duktiga Mickis som är duktig på att fota och duktig på att göra header :)

 

Anonym om Fråga nu!:

vem är vem av er i headern? :P

Svar: Angelica till vänster med den rödare klänningen. Sophie till höger i den ljusare klänningen. :)

 

Hannah om Fråga nu!:

till sophie, vart har du köpt det sjukt fina halsbandet med en uggla på ? :)

Svar: Den är från ur&penn kostade bara 69 kr!:)

 

Anonym om Fråga nu!:

har ni haft något slags självskadebeteende någon gång?
kramar på er! :)

Svar: ja båda har haft det förut.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni har gjort era gamla bloggar till en länk så man hittar bara angelicas :(

2011-05-04 @ 22:17:57
Postat av: Anonym

skulle precis kommentera sammma sak som den åvan angelica från att ha sätt din gamla blogg kan ja säga att du är verkligen en stjärna! så länge som du har vart sjuk och att du fortfarande kämpar du är riktigt grym! ge aldrig upp även om det blir jobbigt :/ <3

2011-05-04 @ 23:08:37
Postat av: Anonym

http://sphiie.blogg.se/

2011-05-05 @ 07:11:13
Postat av: Anonym

KÖP FJÄLLRÄVEN SOMMARJACKA:



http://www.blocket.se/vi/33509005.htm

2011-05-05 @ 15:00:15
URL: http://FASHiONiSTAH.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0