Borde det inte finnas kläder för oss lite kortare?

Hej på er! jag hoppas eran måndag har varit bra! Att skolan flytit på och att jobbet funkat bra. Själv har jag varit hemma från skolan idag, har förtfarande feber, men lite lägre en i går i alla fall. Dock var jag trött på att sitta hemma och under tiden febern var som lägst med hjälv av tabletterna, så passade jag på att följa med mamma och handla lite. Hamnade även i centrum ett tag och fick med mig två tröjor och ett par snygga örhängen från Kenza med mig hem. Tänkte visa bilder imorgon, för det är så dåligt ljus nu när det är mörkt ute.
Det är väldigt svårt att hitta kläder när man väl vill. allt sitter så himlans dåligt när man står i provhyttarna.. sen ser man hela sin kroppsbild och tänker bara usch, usch, usch. Det är det som är lite jobbigt med att prova kläder, inget passar eller sitter fult. Eftersom jag är väldigt kort också, så är nästan alla byxor och klänningar för långa, släpar i backen eller hänger nere vid knäna. Ibland undrar man hur de som gör kläderna tänker.. alla människor ser inte ut som modellerna och är absolut inte lika långa. Jag tycker det borde skapas en kollektion för korta människor, som säljs i vanliga affärer! Det skulle ju vara perfekt, för hur många människor är inte under 160? Det måste väl vara en hel del kan jag gissa.

Bild på hur örhängerna ser ut, bättre bild kommer imorgon!




Kommentarer
Postat av: Josefin

Håller verkligen med! Är också under 160 och älskar att titta på kläder men hatar att testa dom...

2011-11-21 @ 19:31:03
Postat av: Anonym

hur mkt kostade örhängerna? :)

2011-11-21 @ 21:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0