Svar till dig - Om min skola

Min skola heter Realgymnasiet och ligger i Liljeholmen. Skolan finns även på många fler ställen i Svergie. Min skola har lite mer ovanliga inriktningar som Stylist, djurvård, hund, häst, äventyrsturism osv. Jag har gått äventyrsturism och då gar vi med skolan fått göra massor utav olika saker, tex dykt, åkt skidor, klättrat, paddlat kajak, fisakat, tältat osv.. Det har ingått i våran utbildning och har varit jättekul! I tvåan får man inrikta sig på en specialidrott och då har jag valt dykning. Skolan betalar då så att vi som valt just den idrotten får ta olika dykcertifikat. Oftast åker vi bort någon vecka för att ta ett certifikat osv. 
Jag tycker min skola är jätte bra. stämningen är bra, lokalerna är nya och fresha och lärarna är också bra. Maten är bra, vi har ju matkort på olika restauranger, så bra mat får vi. 
Det enda som personer brukar tycka är jobbigt är att vi har ett speciellt sett att jobba på i skolan. vi jobbar mycket i projekt och i början kan det vara svårt att anpassa sig till det. Jag tyckte det också var svårt i början, men nu är jag van och tycker det är helt normalt.  

Här e några slumpvist valda bilder från det vi fått göra i våran linje äventyrsturism


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0