skulle behövas en lektion i respekt

Skoldagen idag har varit lång, men ändå helt okej. Set ända märkbara var kemilektionen som vart lite annorlunda om man säger så. Vår lärare brast nämligen ut i tårar när vi kom in på lektionen. Det som hade hänt var tydligen en konflikt med en elev från ettan på skolan, som hade slutat i att eleven vart riktigt uppkäftig och sagt taskiga saker. Hon hade tydligen sen fått med sig flera från klassen mot vår lärare. Eftersom vår lärare inte är så bra på svenska, eftersom hon inte bott i Sverige mer en 5 år så gjordes det som jag förstod det lite narr utav det också..  Jag tänker inte riktigt gå in på vad våran lärare berättade samtidigt som tårarna föll, men jag tycker det är så jävla respektlöst att ge sig på en lärare sådär, Hon är en bra och jättesnäll lärare, så fattar inte vad folk tänker när de slänger ur sig saker. 
Även om de är lärare så är de också personer som man ska respektera och lyssna på. Dem gör liksom sitt jobb.. Jag fattar inte hur man orkar vara så respektlös, jag menar man kommer ingen stans i livet genom att vara uppkäftig. Så varför inte lära sig att ta hänsyn till andra människor i stället?..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0