ideal

Egentligen varför är alla människor så insatta på att man ska se ut och vara på ett speciellt sätt? Måste man se ut på ett visst sätt för att folk ska tycka om en? Jag tror inte att det är det som gör att folk drabbas av ätstörningar. Jag tror inte att man blir mer omtyckt om man går ner massa vikt. Men det är förebilderna som finns som får alla att skapa en bild av hur man ska se ut, Alla modeller är jättesmala och nästan alla har anorexia, Klart man tänker att dom blev modeller för att de är vackra, alltso måste man vara smal för att vara vacker.. Det är så verkligheten ser ut. Alla kändisar Kör massa olika bantingsdieter och det görs reklam för nya saker varje år. Man ska inte äta det ena eller det andra. Vad får man egentligen äta? Det är inte konstigt att världen ser ut som den gör, allt handlar hela tiden om hur man ska se ut och vilka tränder man ska följa. Dom svaga faller med och dom starka kan stå imot. Men hur kom man på den idealen? Jag menar hur blev den till från början? Hur kan man välja ett liv som inte ens är värt att leva bara för att vara smal istället för ett liv med glädje. Många tror nog inte att man kan fastna i denna hämska sjukdom.


Snyggt? nej inte direkt, så varför strävar så många unga tjejer efter att bli smalare,
jag menar man blir inte direkt vackrare.

Kommentarer
Postat av: josefin :)

otroligt bra skrivet!

för du har helt rätt, man behöver inte vara otroligt smal för att se bra ut, och dessutom är det inte bara utsidan som räknas.



btw,jag älskar din blogg, den är as bra!

2010-12-02 @ 22:04:12
URL: http://josefinlindohf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0