Svar till er!

snygga byxor or WHAT!? om är rädd om dig:
förlåt om jag är lite desperat...
men under kategorin "outfits", så är det ett inlägg när du har lagt ut en bild på din outfit,du hade ljus blåa jeans på dig, och dom var as snygga! om du vill, så kan du gärna säga vart du köpte dom!:)(det är angelika på bilden)
Svar: Tack! :) vet inte riktigt vilka du menade men de mörkare jeansen på bilden nedanför är från cheep monday och de ljusare är jeanstights som är från ginatricot. dock är båda från förra året tror jag.


 

v  ([email protected]) om bak inför kvällen:jätte fina :D skulle du kunna lägga ut receptet på dom också? :)
Svar: haha tack :) jo det kan jag göra imorgon.



Anonym om Tips till bloggen?: glömde säga, gud vad fina ni är på den bilden :)
och sophie du hade ätstörningar där? du ser så frisk ut eller vad man ska säga :P
Svar:  Tack tack :) Nej det där var typ mer en ett och ett halvt år sedan så jag(sophie) hade inte ätstörningar där.

 

Anonym om Yesterday!:
Var är dom köpta? :D Såg jättemysiga ut :)
Svar: Jag fick ju dom i födelsedagspresent men jag tror dom kommer ifrån kappahl, dom är verkligen jättesköna!:)

 

Anonym om Dykning nästa:
BOR NI HEMMA NU?
Svar:  Angelica bor hemma men sophie bor fortfarande på kliniken.

 

Anonym om svag och trött:
Vad väger du och sophie nu? :) hoppas allt blir bra!
Svar: Jag (sophie) vet inte vad jag väger, vägde 30 kilo när jag lades in, men har nog gått upp en hel del, får ju inte veta min vikt..
Jag (Angelica) väger som i tidigare inlägg. lyckades gå upp ett kilo, men tappade det när jag vart sjuk. men har börjat försökt ta igen det nu när jag mår bättre.
Tack! :)

 

Anonym om svag och trött:
Jätte fin ju och mycket kvinnligare! fast dock skulle du bli så jävla snygg om du gick upp kanske 4-5 kilo till! fattar inte varför du inte vill du skulle få en sån jävla snygg kropp, tänk vad bra du skulle passa i alla kläder! du skulle kunna få vilken kille som helst!
En fråga bara: Ska du inte söka hjälp? jag menar varför gör du det inte samtidigt som sophie och dina kompisar? då kan ni hjälpa varandra och sätta mål tillsammans! tänk när alla ni har ett normalt liv och gör grymt roliga saker tillsammans. Varför inte ta steget samtidigt så du slipper missa det roliga sen, för ju äldre man blir desto roligare grejer kan man hitta på, varför missa dom? puss hoppas du tar tag i det, bra blogg föresten!
Svar: Jo jag vet det är många som säger det, och jag har tänkt att göra det flera gånger, men samtidigt vill jag klara det själv, eftersom jag redan gått behandling i ett och ett halft år förut, och vet hur jobbigt det är. Om jag inte klarar det själv kommer jag tillslut att söka hjälp, även om det är jobbigt.
tack och puss på dig med :)

 

belinda om jag ritar!: Vaad har du gjort?
Varför sitter du i rullstol? :)
Svar: Jag gör inte det längre.. eller bara om jag ska vara ute. Men jag fick göra det för att jag vägde så lite och för att spara så mycket energi som möjligt. Hade också massa dåliga världen som gjorde att mitt hjärta kunde stanna, så därför fick jag göra det.


Anonym om Onepiece:
Har du sophie haft ammi sima som lärare?
Svar: Nej inget namn jag känner igen, eller vi hade en lärare som hette ammi på vår skola, hade henne inte som lärare, men det kanske var hon? :)

 

Emilia om Onepiece:
Hej, min fråga hör inte direkt till det här inlägget men, hur lyckades ni dölja för era föräldrar att ni slutade äta osv? sen när ni fick bulimi så kunde ni väll inte spy hemma? eller typ en fika med er mormor och morfar, hur kunde ni dölja det då? de måste väll ha märkt ngt ganska tidigt?
hoppas ni blir bättre och tar er ur det här :)
Svar: Det går ju inte direkt att dölja att man äter mindre. men genom att säga att man redan ätit, och jag äter borta osv, så kunde man dölja det en del.
När vi fick bulimi visste inte våra föräldrar det och det var bara att gå på toa som vanliga personer kunde göra.
Nu när vi fikade med dem, så vet ju alla redan att vi har problem och tar hänsyn till det.
Tack :)



Anonym om en dag närmare:
Vad var det hon hittade på att du hade gjort?
vad bråkade ni om ?
vem är du på bilden ?
KRAM
Svar: Hon hittade på att jag tränade igen! Fast det stämmer inte hon sa att hon såg att jag gjorde det fast det ända jag gjorde var att byta om. Jag blev skitirriterad och så började vi tjafsa.. sen bråkade jag med andra behandlare om att jag inte fick gå ut med mina kompisar..
Jag är inte med på bilden.. det är från vänster, Olivia, Julia och Michaela, väldigt gammal bild!

 

Anonym om Godnatt:

Saknar du inte ditt lag och stunten? på vilka sätt saknar du dom? :) super fin blogg ni är otroligt starka och super fina, lycka till med allt kram.
Svar: Jo det är klart jag gör! Jag saknar båda men stunten mest, den var liksom lite mer personlig eller vad man ska säga och vi hade så kul ihop. Dessutom tycker jag det roligaste är att bygga så saknar stunten mest. Saknar liksom att få vara delaktig och känna sig bra på något, känna att man klarar utmaningar och nya saker, saknar förståss också att stå på mattan och tävla! Sen finns det saker som gör att jag ändå på något sätt inte vill fortsätta när jag blir frisk, känns som om ajg kommer ha tappat allt och inte kunna någonting, känns jobbigt att jag måste bygga upp allt från början liksom. Är även rädd för hur andra ska se mig, tycka jag är tung osv. Kram

 


Anonym om Godnatt:
Sophie kan du inte berätta lite om din stunt?? :D
Svar: Har ju ingen längre.. men Vi var några tjejer som bestämde oss för att köra stunt, från början var vi inte speciellt seriösa om man säger så hehe, men sen fick vi Elin som tränare och då började alvaret, Den bettydde jätte mycket för mig och alltid var det lika kul att träna. Ett stort tack till Elin som hjälpte oss annars hade vi inte kommit någon stans. Vi tävlade DM där vi vann, det var jätte kul eftersom vi inte hade några förväntningar, sen tävlade vi SM där vi kom trea, Den tävlingen var också rolig även om vi missade lite. Saknar det otroligt mycket.

 

Anonym om Godnatt:
hej!
Jag är 13 år, är 152 cm lång och väger 36-37 kg.
Jag tycker absolut inte att jag är tjock snarare lite för smal. Många av mina vänner är också smala och jag vill inte va den som är "normal" för då tänker ju folk att jag bara är kort och inte liten. Jag går även på cheerleading och där är det mäst problem, jag vill inte vara den toppen ingen vill ha för att jag är så tung, och vill även inte vara "större" än mina vänner.. men jag tycker fortfarande att jag är för smal.. har ni några tips? :) tack isåfall! :)
btw. eran blogg är super bra!
puss
Svar:  Du väger ju ganska mycket för lite, vilket kan leda till att du kommer vara liten i kroppen hela ditt liv medans alla andra kanske får kurvor och en kvinnlig kropp. Kanske får du din mens jättesent om du inte har fått den en.. Jag skulle hellre vilja bli kallad kort och se äldre ut en att bli kallad kort och se lite ut, för man vill väl se äldre ut?

Jag kände lite som dig när jag gick på cheerleading, att man inte ville vara den största toppen.. men tro mig du kommer aldrig att bli det! Jag hoppas verkligen att du vill gå upp i vikt för det är inte snyggt att vara för smal och killar gillar det inte häller. Tänk att när alla dina andra kompisar kanske har jättesnygga kroppar kanske du inte ens får kurvor för att du varit så liten och tun innan. Jag skulle rekommendera dig att verkligen gå upp, du kommer bara att bli snyggare! Har du svårt att gå upp rekommenderar jag näringsdrycker , Du borde väga mer för att orka träna, när jag vägde lite och tränade orkade jag inte volta eller någonting. Tack tack:)

 

sanne om Outfit:
Vart har du köpt tröjan? :) kram
Svar: Den är från bikbok :)

 

Anonym om Så här ser det ut:
Hur bred säng? :)
Svar: jag tror den är 1,20 om jag inte minns fel, madrassen då alltså, sängen är myket bredare:)

 

Anonym om Så här ser det ut:
var bor ni nu hemma eller?, hur ser ditt rum ut där du bor nu `? pöss kram
Svar: Angelica bor hemma, men sophie bor på kliniken, men hon har börjat få permissioner så hon får komma hem ibland. Det ser ut såhär..

 


Mitt rum på kliniken.


Anonym om Sommar snart?:
Kan ni ge tips på nåra bra sidor där man kan shoppa kläder? :)
Svar: Det är inte så jätteofta vi shoppar kläder från hemsidor. men vi båda gillara asos.com dom har mycket snygga kläder!

 

Anonym om vinter:
Varför svarade ni inte på min kommentar ? :(
Ni borde svara på alla ;)
bra blogg, fortsätt kämpa
Svar: Vi Försöker svara på alla kommentarer, men vissa väljer vi bort för att vi tycker dom är lite för personliga.. Det kan också hänt att vi missat den så ställ den igen i så fall:)

 

hanna. om Svar till er!:
heeej tjejer jag ser mig jätte tjock ut plus nu jag äter bara en äpple eller ibland lite grönsaker för att när jag kollar på min mage så jag får damp :( ibland jag vill bara bort för jag vill inte se mig så tjock ut jag väger 54 kg :( och min mamma&pappa bryr sig inte om mig dom snackar bara skit asså ingen vet hur jag känner:/
Svar: Du är säkert inte tjock! bara så du ser dig själv.. vilket är jättejobbigt att göra, vet hur det känns.
jag vet också hur det känns när föräldrar inte förstår hur man känner, det är skitjobbigt. jag tycker du borde vända dig till någon du anförtror dig till, kanske en kompis, skolsköterska eller någon som du kan prata med om hur du känner. det är viktigt att få prata ut om saker man tycker är jobbiga och få hjälp med problemen. Lycka till!

 

anonym om Svar till er!:
Asså ni är så starka tjejer kämpa på nu ! Jag vet att ni kommer klara det men jag har en fråga:
Alla säger jag är skit smal och sånt men när jag tittar i spegeln ser jag inte skit smal ut, jag vill väga mindre men jag vill endå inte. Vet att det inte är en fråga men kan inte ni skriva nått som skulle kunna hjälpa mig...
Svar: Tack tack, om folk säger att du är skit smal borde du ta åt dig för jag tror inte att dom ljuger, en sak som kan hjälpa är att man ser sig själv 25% tjockare en vad man egentligen är. Så tänk på det, Försök ta åt dig utav det bra andra säger till dig och att du duger precis som du är, men det är sant att man själv ser sig tjockare en vad man är.



Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha. Du har rum nummer 6 ju!

Det rummet hade jag i våras när jag var inlagd på heldygnsvården.



Måste erkänna att jag även tycker lite synd om dig som har Isabel som behandlare. Jag hade henne och Patrik på hdv. Patrik älskade jag och gör det fortfarande men Isabel , ush. Tyckte mest hon var en jobbig och kaxig bitch. Haha. Vad tycker du?



<3

2010-12-16 @ 23:01:27
URL: http://soffiproppen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0