mitt matschema

Det var någon som vile se hur mitt matschema såg ut nu. så här har ni det!

Frukost
Alt1:2dl yoghurt/fil, 1,5 dl flingor och 3dl proviva/juice
Alt2: 2 mjuka smörgåsar med ett påläggsalternativ på varje(ex 2tsk leverpastej) och 2dl proviava/juice
Alt3: 1 portion havregrynsgröt, 1dl mjölk, 1 frukt/2 msk sylt och 2,5dl proviava/juice

Mellis
Alt1: 2,5 dl yoghurt/fil och 1,5 dl flingor
Alt2: 2st knäckemackor med ett påläggsalternativ på varje och 3dl proviva/mjölk
Alt3: en risifrutti och 1 frukt/1 digistivkex

Lunch

350g lagad mat (40% pasta/ris/potatis, 30% kött/fisk/kyckling, 20% kokta grönsaker, 10% sås) och 2,5dl mjölk

mellis
Alt1:1 yoggi(125g), 1 frukt och 2dl dricka
Alt2: 2dl yoghurt, 1dl flingor och 2dl dricka
Alt3: 1 mjuk smörgås med et påläggsalternativ och 3 dl dricka

Middag

350g lagad mat (40% pasta/ris/potatis, 30% kött/fisk/kyckling, 20% kokta grönsaker, 10% sås) och 2,5dl mjölk

mellis
Alt: 1frukt/1 digestivkex och 2dl dricka
Alt2: 1 drömyoggi
Alt3: en mjuk smörgås och en kopp te

lite mat va?:O

Kommentarer
Postat av: Ida

Oj oj, mycket. Är detdär matschemat mest anpassat för att gå upp mycket i vikt eller att kroppen ska må bra. Jag menar då att om en normalviktig skulle äta allt detdär & gå upp i vikt. Det är ju otroligt mycket mat :o

2011-01-27 @ 15:50:48
Postat av: Sofie

Håller faktiskt inte med kommentaren över. Det är absolut inga mängder du äter. Kolla på ditt kvällsmål till exempel.

En normal människa skulle kunna sätta sig en kväll med en påse chips och en läsk framför TV;n och får då i sig betydligt mycket mer än din lilla fjuttiga macka. Jag kan ibland vara superhungrig och äta 4 mackor på kvällen som mitt kvällsmål.



Tänk också att en normal stoppar in lite godis här och där under dagen. Kanske tar en snickers på väg hem från skolan osv... Don´t worry! <3

2011-01-27 @ 16:29:49
URL: http://soffiproppen.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Nej det där var faktist inte speciellt mycket jag kan äta hur mycket som helst på kvällen, mackor, godis osv. så det blir bra! men msåte du inte ha gått upp mer efter att du ätit sådär i 3 månader..?

2011-01-27 @ 16:48:36
Postat av: Anonym

o my god! Det var mycket mat det, hur får du i dej allt? :P <33

2011-01-27 @ 17:13:03
Postat av: anna

heeej! jag har också ett nästan exakt likadant matschema som du har. fick höjning igår. dock har jag just nu 200 g mat, man ska nästa vecka få 300g. kan hålla med dig att det känns som grymt mycket mat. det kanske bara är så att vi inte är vana ännu.

kram!!

2011-01-27 @ 17:15:43
URL: http://likeiwantit.devote.se
Postat av: Anonym

Det kan tyckas mycket för dig. men lita på mig .. för mig är det inte. inte jämfört med min mat. (Jag är också försöker återhämta sig från anorexi) Jag tror jag måste äta omkring 5500 kalorier per dag, inklusive energi dryck Scandishake.

Jag äter ungefär doubel, och mer av vad du äter på en dag. : (

Jag skulle inte klaga om jag hade din måltid plan. Jag hatar min. det är sååå f ** king mycket.



men jag menar, om du inte behövt ha någon mer än så, det man skulle kunna tro det du har är en hel del. men egentligen ... är det inte. även normala människor skulle äta sånt eller mer på en dag.

2011-01-27 @ 18:35:59
Postat av: Anonym

Kan Angela skriva ut vad hon skulle äta på en dag. eftersom hon inte exakt har en måltidsplan, gör hon?

Det skulle vara intressant att se.



Jag vet vad hon äter kan vara mer varierad, men ungefär vad hon skulle äta på en dag.



Dessutom kan ni skriva ut vad det är du är rädd för att äta, eller ville inte äta, t.ex hamburgare, chips, pizza, choklad?

är det vanlig mat som ost, smör också?



Det skulle bara vara intressant att se vad det är du inte gillar att äta, och har du något emot att äta den nu, Sophie, som du har varit i behandling?

2011-01-27 @ 18:41:40
Postat av: ida

Jag menar inte att det är stora mängder utan jag menar egentligen att det är många gånger om dagen & ofta! :)

2011-01-27 @ 20:05:24
Postat av: Anonym

haha, det där är ju inte alls särskilt mycket! På capio hdv är det typ likadant förutom att frukosten är en stor tallrik fil och flingor PLUS två mjuka mackor och juice.(typ dubbla din frukost) och kvällsfikat är två mjuka mackor. Dessutom fick vi typ en dl sås på maten, och så näringsdryck/er på det.

2011-01-27 @ 20:35:50
Postat av: C-L

Lyssna inte på de som sägeratt det är mkt. För vi som varit där vet ju att så är inte fallet.

Du har ju dessutom (att döma av bilderna från "före-tiden" vädligt liten benstomme, dvs. du är extremt smal naturligt. Kan tyckas låta larvigt, det tycker jag själv nästan också, MEN jag hörde detta på "Så mkt bättre" på tv4, av Lill-Babs: Jag var så snygg när jag var yngre, men jag fattade det inte förrän jag var mkt äldre o det redan var försent. Hon vågade inte ens gå o handla mat utan smink. Försök tänka er lite längre fram i tiden, jag vet att det är sjukt svårt, men tänkt 10 år fram. Vill ni sitta på mando då? För ni vet ju lika väl som jag att det finns många över 30 där... Det blir inte lättare av tanken, men jag fick mig iaf en liten entankeställare när jag började tänka såhär...

2011-01-27 @ 20:53:40
Postat av: Anna

Det är verkligen inte mycket. Jag tror friska människor inte tänker på allt de faktiskt stoppar i munnen mellan deras måltider. Godis, dricka.. det slinker ner mer än vad man tror. Att du ens går upp av det du äter är konstigt. Men alla är olika. Mando har verkligen låga listor jämför med andra äs-ställen. Då det ofta är mer mat + näringsdrycker utöver det. Så oroa dig inte över att du äer för mycket! Skulle bli jättehungtig om jag åt så lite på kvällen. Kram!

2011-01-29 @ 10:44:10
Postat av: Monelia

Jag fick det til 2180 och 2150 på två olika kombinationer. Jsg hade gärna haft er mat ... Vi har ~2500 per dag i ren mat plus att vi har en näringsryck som läggs till var/varochenhalva/varannan vecka tills man är uppe i 4 stycken. Det innebär 2500 kcal så man går upp, sen 2800 sen 3100 , 3400 och slutligem 3700 var dag ...ni verkarha lättare alternativ också, välja mellan olika saker, vi har alltid både och, hur man än väljer får man alltid mjuk macka med smör och jättetjock ost... Så kämpa på :) / jag är på skånes ätstörningscentrum i Lund

2011-05-27 @ 07:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0