Svar på frågor

Anonym om fullspäckad dag:
vad är en mandometer? kramis
Svar: Det är en våg som väger maten man äter, så att man äter så mycket som man ska äta. Kram

 

Saandra om Att finna lycka och kärlek:
hur länge var ni i karibien? :) <3
Svar: Två veckor :)


 

ida om 2011:
Varför gick ni hem vid nio? :)
Svar: För att äta, sophie måste ju följa ett matschema enligt hennes behandling, så det var därför vi gick hem. :)

 

Rebecka Pålsson  ([email protected]) om Att våga ta steget..:
Hjälp!
Jag vill verkligen gå ner i vikt, jag tycker att jag är jätte tjock och ful! Har börjat tänka på det nu ganska mycket och varje gång jag kollar mig i spegeln så tänker jag "Jag måste gå ner i vikt"
Vet ni något bra man kan göra?
Maila mig snäll på *****************
Svar: hej. Vi tänker inte ge några tips på hur man går ner i vikt. Du är säkert jättefin och att sträva efter att bli smalare är inget vi rekommenderar, plötsligt sitter man fast i sjukdomen i alla fall, även om man inte tänkt det från början.

 

Anonym om gårkvällen i bilder.:
När ni är ute med kompisar och sådär, äter ni snacks och sånt då eller tar ni inte alls. Hur gjorde ni i början innan folk visste att ni hade ätstörningar för att undvika att de frågade varför ni inte ville ha eller inte åt godis?
Svar: Det är lite olika, ibland tar man lite, ibland inte.. det beror mycket på vad man ätit innan. Har man t.ex. inte ätit så mycket under dagen, kan det vara okej att ta lite snacks osv.
Jag tror de flesta förstod ganska snabbt att vi inte åt vissa grejer osv, så det var inte så mycket frågor om det. Men det är klart att folk frågade ibland.

 

Anonym om fullspäckad dag:
Vem av er är äldst? :)
Svar: Angelica. Exakt 1 minut äldre ;)


 
Sophie i blått, Angelica i Rosa.

Anonym om fullspäckad dag:
Om du inte gillar maten då? Blir du liksom TVUNGEN att äta den då? Alltså något du verkligen hatar då, hehhe ;)
Svar:

 

Anonym om gårkvällen i bilder.:
och hur klarade ni av att inte börja äta när ni gått utan mat en hel dag? hur gjorde ni för att låta bli?
Svar: Ja det är ju det som är mycket av anorexian, man vill inte ha något med mat att göra.. Det är det som gör att man inte vill äta maten och klarar att inte äta.

 

Anonym om gårkvällen i bilder.:
Hej! har en fråga. när ni ville gå ner i vikt och slutade äta, var det jobbigt i början? Allstå ville ni egentligen äta eftersom ni måste ju ha varit hungriga iaf, och det är ju inte så roligt. var det som att ni tvingade er själva att inte äta fast ni egentligen ville äta och få bort hungern? kram på er :)
Svar: Ja hungern var jobbig i början, jag Angelica gick hungrig, men ville inte äta endå och tillslut la sig hungern när magsäcken krymper. Kram :)

 

Anonym  ([email protected]) om Mycket fin!:
måste fråga en grej gällande er lillasyster Elin. hur skulle det kännas ifall hon också utvecklar anorexi? kan det inte motivera er till att försöka bli friska från sjukdomen?! tänk på hur hon hamnar i skymundan och ser vad ni gör mot era kroppar, och hur hela er familj är involverade i sjukdomen? det borde motivera er; att rädda er lillasysters liv.
Svar: Om hon skulle få det skulle vi båda få ett enormt dåligt samvete, eftersom det skulle kännas som om det var vårat fel, vilket det också är. Eftersom hon ser upp till oss, Båda vi tänker på det väldigt mycket, och vi vill ju bli friska och vara bra förebilder, men det är ändå inte alltid så lätt. Men vi försöker ju göra så mycket vi kan i situationen för att hon inte ska hamna där..

Lillasyster Elin.

  

Emelie om Snart dags att börja röra sig..:
Hej på er!
jo, jag undrar när ni säger att ni helst inte vill bada med folk är det för att ni tycker att ni är för tjocka eller att ni har insett att ni är s smala som ni är?
älskar er blogg!
Svar: det är klart man känner sig väldigt tjock ibland, men vi vet båda att våra kroppar inte är friska, vi saknar inprinsip allt en kvinna ska ha, kurvor, bröst osv.
Tack!

 

 

Anonym om Svar på frågor:
röker ni? eller feströker?
tack för en skitbra blogg, kram!
Svar: Ja tyvärr, Tack och kram på dig!

 


Kommentarer
Postat av: C

Kan ni inte visa vad ni hade på er på nyår? :)

2011-01-02 @ 15:23:41
Postat av: C

Jag vet att folk har frågat det förut, men jag hittade inte svaren, så frågar igen, vilka gymnasium går ni i och vilken linje? :)

KÄMPA PÅ! <3

2011-01-02 @ 15:58:55
Postat av: jonna

När ni ätit lite och haft en "bra" dag hur lite äter ni då? Har ni lyckats att inte äta nått på ett helt dygn? hur göööör ni isf??

2011-01-02 @ 16:54:49
Postat av: ida ♥

Jag tror att Jonna här uppe menar; Om ni ätit " mycket " en dag. Alltså ovanligt mycket för er, vad kan det då vara?



Ni är jättefina :)

2011-01-02 @ 18:39:02
URL: http://idawdt.blogg.se/
Postat av: Josefin

Vad brukade ni svara då folk frågade varför ni inte åt?



2011-01-02 @ 19:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0