ytterligare lite svar till er!

orolig vän om Marmaduke:
hej..jag har en vän som har slutat äta och jag är jätte orlig hennes armar är bara ben.. och idag när jag kolla på hennes blogg så hade hon en bild som jag blja gråta av.. kan ni snälla kolla på hennes blogg på den bilden inlägget heter sjuk chey leker med paint eller ngt likande.
Svar: Ja hon ser väldigt smal ut, kanske kan du prata med din kompis om det eller något, för det kan bli riktigt alvarligt. Läste lite av hennes blogg och det värkar som hon har mer problem än bara maten, typ med familjen och så. Att prata med någon vuxen är också bra, även om vi vet att det känns jättetaskigt mot din kompis, så är det ju bara för att hjälpa.. Förstår att det känns riktigt jobbigt att bara se på men inte kunna göra något, det var så för mig (Sophie) när Angelica blev sjuk också, Man vill hjälpa men det går inte och man vill inte häller svika sin kompis. Men det bästa du kan göra e och prata med din kompis, eller med en vuxen om det. Lycka till!

 

Anonym om Hemma från haninge centrum:
Vad tycker du är härligast? Jul eller nyår, eller inget av dessa?
Svar: Dom är härliga på helt olika sätt, Julen är ju jättemysig, man spenderar tid med familjen och har allmänt trevligt och mysigt,
Nyår firas ju med sina kompisar, man festar och har kul hela natten lång, vet inte vilken som är bäst, vi gillar båda men på olika sätt.

 

Anonym om Svar på frågor:
skulle vara jätte bra om ni svarde på min fråga :)
jag är jätte smal, fast jag äter mycket, eller som en vanlig person gör... men det känns typ inte rätt att vara så smal, och ni skrev att man kunde dricka näringsdrycker, men funkar det om man bara dricker 1 gång? eller måste man dricka flera gånger eller varje dag? för om jag dricker 1 gång, går jag upp nått kilo och stannar där då? eller går jag ner i vikt igen efter ett tag?
Svar: Näringsdrycken ska du i sånna fall dricka varje dag, sen behöver alla olika mängd men om du vill gå upp i vikt och hålla vikten utan att gå ner igen måste du dricka det varje dag. I vissa fall kan det behövas fler näringsdrycker. Kanske att efter ett tag när du druckit dom att du kan vänja dig av vid dom och kanske bara ta någon då och då. Kram

Anonym om Svar på frågor:
Skulle inte ni kunna sammanfatta eran sommar i ett inlägg? Bilder från fester, på er själva och lite om era sommarflirter (om ni hade) :)
Svar: jo det ska vi absolut försöksa hinna med så snart som möjligt :)

 

 

Anonym om GOD JUL!!:
vad använder ni för kamera? :D kraaaamar
svar: Sony DSC-W55S, 7,2 megapixel cyber-shot digital camera.

 

anonym om Som ny!:
super fin blogg älskar den, lusläser den varenda dag hopppas allt går bra för er fortsätt kämpa saknar du cheerleadingen ? när du blir frisk och du får träna kommer du börja träna då :) ?
Svar: Ja jag saknar cheerleadingen väldigt mycket. Men samtidigt så är det massa saker som gör att jag inte vill tillbaka. Väldigt töntiga saker så som att jag inte vill att folk ska bära mig, vilket dom kommer behöva göre eftersom jag är topp. Känner mig ju jätte stor redan nu och vill inte att alla ska se mig så, Men skulle verkligen vilja träna för det är så kul. Men vi får se kanske kommer jag tillbaka eller inte:)

 

Anonym om cute!:
Tack så jätte mycket för svaren på frågorna!
jag har hamnat i fel sak alla mina kompisar säger att jag är jääätte smal men själv tycler jag verkligen inte det och jag kan inte få ur det ur mitt huvud jag tänker på min vikt hela tiden jag vill inte säga något till mamma jag vågar inte ta någon kontakt med någon som verkligen kan hjälpa mig, det är jätte jobbigt jag mår ständigt dåligt och efter som att jag läser eran blogg så ser jag ju hur illa ni har det och jag vill inte hamna så men det känns som om jag kommer det för jag äter ingen frukost ingen mat i skolan när jag kommer hem äter jag heller inget det är lite på vällen så mamma inte ska misstänka något vad ska jag göra finns det något annat val än att prata med en dockor eller så ?
är kätte tacksam för ett svar kram anomym
Svar:Det är jättebra att du insätt att du har problem. Jag vet preecis hur det känns när man inte vet vem man ska prata med osv. som jag skrev förut på bloggen, så finns det något som kallas mentorer, det är personer som själva haft ätstörning som yngre, men nu är friska. Dessa personer kan man ta kontakt med genom abkontakt. De fungerar som en person att prata med om allt och det bästa är att det förstår en bra, eftersom de själva vart i samma situation.
Kram och lycka till!

 

 

Anonym om Svar på lite fler frågor:
Vill ni inte visa er i bikini för att ni tycker att ni är för tjocka eller för smala och skämms över det? :)
Svar: vi har inget direkt problem att bada med våra närmsta tjejkompisar, eftersom de är så pass insatta i situationerna. Men att bada med tex killarna vi brukar umgås med känns jobbigt, dels för att vi inte har kurvor eller bröst och dels för att vi vet att våra kroppar inte ser friska ut..

 

C om Svar på frågor:
Kan ni inte visa vad ni hade på er på nyår? :)
Svar: Jo, vi la inte ut outfitbild, eftersom de inte vart nån bra bild, men här är Angelica på nyår i alla fall :)



Så här såg vi ut på nyår. jonna om Svar på frågor:
När ni ätit lite och haft en "bra" dag hur lite äter ni då? Har ni lyckats att inte äta nått på ett helt dygn? hur göööör ni isf??
Svar: Fattar inte riktigt vad du menar med bra dag.. Ja jag Angelica har gjort det, inte nu men förut. gör och gör, det är sjukdomen som gör att man klarar det.


lisa  ([email protected]) om Strömavbrott:
vart är ni på bilden ?
jag var i sälen förra året, högfjället, iallafall..
det är väldigt likt där vi bodde på bilden :)
vi bodde i orren 2 eller något sånt, väldigt nära hotellet.
haha kanske lite ointressant fråga, men det skulle vara kul om man bodde i samma stuga som sina idoler liksom.
ni får väldigt gärna svara i ett inlägg!
jag har skickat många frågor & kommentarer, men har aldrig fått svar... så svara nu !
ni får gärna ta min email och mejla svar, så jag vet liksom, när ni svarar och så :)
jag förstår exakt vad du gick igenom när ( kommer inte ihåg vem av er som blev sjuk först, men jag har för mig att det var angelica ?) angelica var sjuk, sofie. min lillasyster har bulimi, och jag vet om det, men jag lovade att inte berätta, för mamma & pappa och så, jag vet inte vad jag ska göra. hon vet liksom inte att jag vet om det..
ni är jättefina båda två, tycker verkligen det!
puss
( bara en gång till... )
SVARASVARASVARASVARASVARASVARASVARASVARA !!!
Svar: gud kommer inte riktigt ihåg vad stället hette.. ledsen men vi bodde i en lägenhet kan man väl kalla det lite mer..
Gud vad jobbigt att din lillasyster har drabbats.. kanske är det bäst för hennes skull om du berättar för någon, för det kan gå riktigt illa och ju längre tid man är sjuk, desto längre tid tar det att bli frisk. så för hennes skull kan det vara bra att berätta, även om det känns jobbigt.
Tack för dina fino ord!

 

 

C om Svar på frågor:
Jag vet att folk har frågat det förut, men jag hittade inte svaren, så frågar igen, vilka gymnasium går ni i och vilken linje? :) KÄMPA PÅ! <3
Svar: Angelica går på Realgymnasiet i Liljeholmen. Inriktning Äventyrsturism/ Natyrvetenskap.
Sophie går på Nacka gymnasium. Inriktning Teknik/Design
Tack! :)


 

 


Kommentarer
Postat av: HDV patient

Vilken bra blogg ni har.Jag ligger inne på HDV på Mando sedan ett tag nu.Har ni bra förslag hur man kan hantera alla känslor när man är här?Om jag har dett jobbigt och det känns jobbigt att man inte kommer nånstans skall man fortsätta ändå?Kram

2011-01-02 @ 22:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0