Svar på frågor

HDV patient om ytterligare lite svar till er!:
Vilken bra blogg ni har.Jag ligger inne på HDV på Mando sedan ett tag nu.Har ni bra förslag hur man kan hantera alla känslor när man är här?Om jag har dett jobbigt och det känns jobbigt att man inte kommer nånstans skall man fortsätta ändå?Kram
Svar: hej på dig! När det är jobbigt ska du absolut fortsätta kämpa, tänk att du inte ska ha gått igenom en massa i onödan och försök se det ljusa även om det är svårt, vi vet båda hur jobbigt det är på heldygnsvården och hur mycket tårar som fälls, men fortsätt kämpa. Ibland står man still i behandlingen, men snart kommer du komma över det trappsteget till nästa fas och då har du kommit en bit på vägen.
Känslorna är något av det svåraste att hantera, ibland vet man inte vart man ska ta vägen osv.. Något som vi båda tycker hjälper är att ringa någon som står en väldigt nära och verkligen förstår. Jag och sophie brukar ringa varandra när saker blir jobbigt och bara prata ut och samtalen brukar sluta utan tårar och med tankarna på andra saker.
Kram och lycka till!

 

Josefin om Svar på frågor:
Vad brukade ni svara då folk frågade varför ni inte åt?
Svar: Det kunde vara lite olika ursäkter, saker som ”jag är inte hungrig” ”jag har redan ätit” Jag äter när jag kommer hem” osv..

 

Anonym om at the clinic again:
vart skulle ni i påsk?
Svar: vi ska utomlands med några nära vänner till oss, eller ska och ska, det beror på hur det går.  Antingen en vecka till grekland eller Spanien, vi har inte riktigt bestämt oss en, men till ett festställe med mycket sol och bad :). Ska bli så kul att åka själva med kompisar, ser verkligen fram emot det!

 

 

Anonym om Natti natti:
vilka bloggar läser ni??
Svar: framförallt våra vänners bloggar, eller nästan bara våra vänners bloggar. Sen även ibland de större bloggarna, som paow, kissie osv.

 

josse om Natti natti:
NÄr drack ni första gånge? eller aa typ blev fulla?
Svar: första gången vi blev fulla, var väl för ca 2 år sedan eller något.

 

Anonym om Besök på södersjukhuset:
hur mkt vägde du?? :D
Svar: 36 kilo, så jag har lyckats gått upp från 35 som jag vägde när bloggen startades, dock var det lite mindre en jag vägde sist på sjukhuset, men bara ett halvt kilo, så det var inte så farligt. :)

 

  

Anonym om Dagvård nästa:
Hej, finns det någonstans man kan kontakta er förutom bloggen? Typ någon bloggmail eller så? :)
Om inte så borde ni skaffa det! :D
Svar: nej det finns det faktiskt inte, men det är något som vi kanske borde skaffa, för det är fler som frågat efter det, så det kanske kommer inom en framtid :)

 

 

Anonym om Vart en lunch ute..:
sitter ni alltid på det där cafet :O
ni är typ alltid där.. vart ligger det, är det bra mat och service osv?
Svar: Jag har bara vart där tre gånger i mitt liv tror jag, så alltid vet jag inte om man kan säga.
Det ligger i haninge centrum, ett mysigt café/lunchställe. Jo det är väl bra service och trevlig personal och maten är också bra. Det finns olika sallader, mackor, paninis, lite varma rätter som paj, lasagne mm. Sen har e även en del bakverk och en rad olika latte osv. Dock väldigt dyrt..


 
Så här ser Den övre delen av caféet ut.



Anonym om Dagvård nästa:
Vem är Julia? Har hon också ätstörningar?
Svar: Det är en nära kompis till oss, och ja det har hon.


Malin  ([email protected]) om Dagvård nästa:
Jag bara älskar eran blogg. Jag går i Haninge Cheer Elite Thunders och känner igen, SophieAngelicaSophie någon av er som har gått där. Jag känner också igen er ifrån haga, jag hade Sophie som fadder i ettan. Ni kämpar på superbra.
När jag var magsjuk i två veckor så gick jag ner 4-5 kilo och min mamma tycker att jag äter lite och att jag ser smalare ut än vad jag gjorde förut. Jag försöker äta men blir mätt. Några tips? :)
Älskar eran blogg ♥
Svar: Vad roligt att höra, tack!
Du borde försöka äta med jämna mellanrum, helst sex mål om dagen, frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och mellanmål, helst ska målen vara ganska stora också.
Du kan också ta hjälp av näringsdrycker, men det kostar pengar om man inte får det utskrivet från läkare.. :)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Är ni inte rädda för att era vänner också ska få sjukdomen? Tror ni inte att ni påverkar dem också?

2011-01-05 @ 15:49:07
Postat av: Malin Sjöblom

Om ni undrar varför du kanske har lite extra läsare är det för att jag har länkat dig. KIKA O SE :D <3

2011-01-05 @ 21:37:48
URL: http://lifeofmemalin.blogg.se/
Postat av: undrar...

Vilken underbar blogg ni har måste jag skriva först.Sen undrar jag ang en låt som ni har med i Er video fr sommaren 2010.En låt med en kille o en tjej tyg...midnighttrain..undrar om ni vet vem som sjunger den?

2011-01-09 @ 16:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0