Frågor och svar

Anonym om Att ta tag i..:
VARFÖR ÄR SALT DÅLIGT ? :o
JAG ÄTER MYCKET SALT, MEN VISSTE INTE ATT DET VAR FARLIGT , ÄR DET DET ? :O
SNÄLLA SVARA
Svar: Salt är farligt i för stor mängd, och både jag och sophie har problem med att vi saltar exakt allt vi äter, soppa, fiskpinnar mackor till och med pannkakor har det hänt att vi saltar och när vi saltar så handlar det inte om små mängder utan nästan om matskedar till varje måltid.. Salt i för stor mängd kan ge högt blodtryck och hjärtproblem.


 


Anonym om sommar snart?:
hur kunde du bli sjuk? jättefin kropp verkligen :)
Svar: Ja jag vet faktiskt inte, fattade inte hur angelica kunde bli sjuk, det var ju liksom bara att äta.. men sen hamnade jag själv där och antar att man påverkas fast man inte tror man gör det. :)

 

Anonym om sommaren 2010:
va ni sjuka då?,en fråga till har ni haft kille eller har ni nu , vad säger dom för att ni e sjuka nu o sånt puss kämpa på alla kmr bli bra tjejer ni är bäst!
Svar: i somras var vi båda sjuka ja. Just nu har vi ingen kille, men jag Angelica  hade i somras och han tog det väl ganska bra antar jag, vi brukade inte direkt prata så mycket om det, utan lät det ligga vid sidan om.
Tack vad glada vi blir! :)

 

Anonym om sommaren 2010:
vad använder ni för rouge? :)
Svar: Ja vi är inga rika människor direkt, så vi har H&Ms egna, den mörkaste tror jag. Men den funkar ;)

 

undrar... om Svar på frågor:
Vilken underbar blogg ni har måste jag skriva först. Sen undrar jag ang en låt som ni har med i Er video fr sommaren 2010.En låt med en kille o en tjej tyg...midnighttrain..undrar om ni vet vem som sjunger den?
Svar: tack tack! Det är Glee Cast  :)

 

camilla  ([email protected]) om sommar snart?:
Ni är jättefina där! hur länge har ni vart sjuka?dricker ni näringsdrycker? hur känner ni inför viktuppgång?
fortsätt kämpa :)
Svar: Jag Angelica har varit sjuk i snart tre år och Sophie i lite mer en ett år.
Vi dricker näringsdrycker ibland, beror lite på liksom.
Med viktuppgång är det lite av båda sidor, vi vill gå upp, men när man väl går upp så vill man inte gå upp i vikt. Vi vill båda få kurvor och få tillbaka mensen osv, men samtidigt är det jättejobbigt att se sig själv förändras och det är väl det som sätter lite stop för att gå upp i vikt.
Tack :)

 

Anonym om Middag på kinarestaurang:
Angelica, känner du att du kommer lite i skym undan när sophie går på behandling och så?
Svar: Jo det gör jag ibland, men för det mesta tycker jag att det är ganska skönt att det inte är någon stenhård koll på mig, eftersom att då kan jag göra lite hur jag vill. Vilket egentligen inte är något positivt, utan bara otroligt skönt.. Men ska försöka ta mig upp nu lite på egen hand och hoppas det går bra utan ”stöd” från någon behandling osv..

 

Emma Liljevall om sommar snart?:
Hej hur ser båda era matscheman ut nu för tiden?
Svar: jag Angelica har inte något speciellt matchema, eftersom jag inte går behandling just nu, men Sophies schema kommer komma inom kort.

 

Anonym om Outfit för ikväll:
Oj va bruna ni är! Skit snyggt! :D
Brukar ni ofta sola solarium? Eller har ni den typ av hud för att bli bruna lätt efter en dag sol?
Svar: tack! :) så ofta solar vi inte solarium, men på vintern gör vi det ibland och det är lite olika hur mycket vi solar. Det kanske blir runt två-tre gånger i månaden. Ibland inte ens det, vissa månader kanske man inte solar alls och någon vecka kanske man solar två gånger osv, så det är lite olika. Sen har vi väldigt lätt för att få färg, vi har ärvt vårt pigment efter vår pappa som blir svart efter några dagar i solen, så därför har vi ganska lätt för att få färg. :)


 


ida ♥ om Middag på kinarestaurang:
" förstår " era föräldrar att ni inte ville äta med dom?
& " förstår " dom er i eran situation? eller är dom arga på nått sätt? att ni satte er i sitautionen alltså.
Svar: Ja vi förklaradem, eller Sophie sa att hon inte ville äta med mandometern med gäster, så vi fick gå ut och äta istället.
Jag vet inte om de riktigt förstår, men de vet ju vad sjukdomen innebär eftersom de vart med om den så länge. De är nog både ledsna och arga och det märks ibland med arga kommentarer och ord rätt ut, eller att mamma går ner i depression osv..

 

Anonym om Middag på kinarestaurang:
Förlåt men jag måste fråga... asså jag vet att ni har förklarat så många gånger att ni inte kan äta som man ska p.g.a sjukdomen, men hur kan ni då dricka när ni festar utan problem? jag förstår verkligen inte! öl och vin innehåller ju massa kalorier. Det måste ju vara enklare att äta vanlig mat, vilket innebär färre kalorier, eller? snälla förklara.
Svar: Det är betydligt lättare att dricka, för det första känner man inte mättnaden på samma sätt och blir ofta hungrig dagen efter. Dessutom drar alkoholen med sig vätskan ur kroppen och man känner sig ofta smalare dagen efter osv, även om det innehåller mycket kalorier.
Och man måste ju få ha lite roligt ibland också :P

 

Anonym om Frågor och svar:
hejhej hur länge ska sofie gå på dagvården`, ska du upp till en viss vikt först? vilken? bra kämpat tjejer!<3
Svar: Hur länge man går på dagvården beror helt på hur behandlingen går osv. Går det bra behöver man inte vara där lika mycket och går det sämre behöver man vara där mer osv. tillslut är det meningen att man aldrig ska vara där.
Tack! :)

 

 

c om nytt i kläder:
snygg! vart är halsduken ifrån? :)
Svar: Den fick Angelica i julklapp förra året, så kommer faktiskt inte ihåg vart den är köpt. :)

 

Charlotte om så trött:
Hej tjejer! Ni är så sjukt söta och så starka, fortsätt kämpa! :)
Jag har några frågor, när ni gick ner så mycket i vikt och hade sjukdomen, tränade ni samtidigt då? Så att ni gick ner ännu fortare i vikt? Blev även era lår och vader mindre då?
kram
Svar: Sophie tränade redan cheerleading 3-4 gånger i veckan när hon blev sjuk och fortsatte med det som vanligt, eftersom hon alltid gått på det, men tillslut fick hon inte vara med på grund av att hon gick ner i vikt.
Angelica fick ett slags träningsberoende med sjukdomen och började träna stenhårt, sprang två långa rundor varje dag, tränade boxfys två gånger i veckan och red en gång i veckan, sen utöver det hettsgjorde jag situps och armhövningar flera gånger varje dag, allt för att gå ner i vikt vid den tiden.
Kram på dig med.


Kommentarer
Postat av: Vilde

Det här med saltet, när man kräks så förlorar kroppen bland annat mycket salter. Jag vet att när jag kräktes som värst så ville jag också salta allting hur mycket som helst. Det var ju på grund av att min kropp hade brist på salt bland annat, eftersom jag hade stört balansen.

Nu vet inte jag alls hur mycket eller om ni kräks nu, men det kan ju ändå vara bra att tänka på. Jag har för mig att om man har saltbrist brukar man behöva salta mer än andra för att kunna känna "saltsmaken". Ja, ni förstår, bra att tänka på!

2011-01-10 @ 06:56:16
URL: http://amouretmoi.blogspot.com
Postat av: flicka

hej, jag är 172 cm och väger 67 är det mycket? jag tycker själv att jag är tjock å mina lår är jätte stora. Är jag tjock?

2011-01-10 @ 13:41:54
Postat av: HDV patient

Underbar blogg ni har..Jag undrar om ni vet hur dåligt man själv ser sig själv när man är sjuk? hur mycket större man tror att man är när andra säger att man är smal,mager m.m. Man ser ju inte det själv. Jag tycker att jag är som "en fet padda" men andra säger att jag är smal,mager m.m. Lycka till med allt.Kram

2011-01-10 @ 16:05:42
Postat av: Sofie

Men åh vad irriterande. Personen ovanför som skriver under namnet "HDV patient". Blir så fruktansvärt nyfiken på vem det är så jag håller på att spricka. Vadå vägra skriva sitt namn? -_-



Angelica, du sa förut att om du inte själv lyckades gå upp i vikt skulle du ev få behandling igen. Vart isåfall? Om de skulle remittera dig till mando skulle du då "acceptera" platsen där eller totalvägre?



<3

2011-01-10 @ 19:58:26
URL: http://soffiproppen.bloggagratis.se
Postat av: elin

ja jag har undrat om alltså..varför röker ni när ni har detta problem? men ni kommer kunna bli normala så fortf som möjligt för jag vet att ni är såå starka båda två!

använder nån av er löshår elr nåt liknande ?

har nån av er tatuering elr nån piercing nånstans ?

det e de jag undrat !

ta hand nu puss <3

2011-01-10 @ 20:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0