är rädd om dig

Kvällen har spenderats av att baka pepparkakor med lillasyster min. ville göra något med henne, eftersom att hon blir "ja vad man nu ska kalla det"  typ lite bortglömd mitt i allt detta kaus. Mår så himlans dåligt när jag tänker på att hon inte får den uppmärksamheten, som jag och sophie fick i hennes ålder.
När vi var små gjorde vi grejer med familjen hela tiden. Vi åkte skridskor, åkte skidor, åkte till simhallar var ute och lekte osv, men hon får ingen av den uppmärksamheten och det svider när jag vet att det mycket beror på allt med sjukdomen..
Det värsta är att allt med sjukdomen påverkar henne negativt och det är jättestor chans att hon som äldre kommer att drabbas av ätstörning. Hon är nio år och påpekar redan att hon är tjock, att hennes mage står ut, att hennes vader är för stora!? Jag menar som nioåring ska man inte ens veta van en ätstörning är för något.
Det värsta är att hon har sagt att hon önskar hon att hon såg ut som mig, och till sophie har hon sagt att hon är avundsjuk på att hon får åka rullstol.
Jag blir jätterädd när hon säger så, jag blir verkligen ledsen. Är jätterädd att hon som äldre kommer sätta sig i samma sits som vi satt oss i..

Nått år gamla bilder. men så fin!


Kommentarer
Postat av: snygga byxor or WHAT!?

förlåt om jag är lite desperat...

men under kategorin "outfits", så är det ett inlägg när du har lagt ut en bild på din outfit,du hade ljus blåa jeans på dig, och dom var as snygga! om du vill, så kan du gärna säga vart du köpte dom!:)(det är angelika på bilden)

2010-12-02 @ 21:00:28
Postat av: Julia

Tja, besök gärna min blogg http://juliahakanssons.blogg.se

Du lär inte ångra dig!

2010-12-02 @ 21:27:42
URL: http://juliahakanssons.blogg.se/
Postat av: Sandra

Gud vilken söööt lillasyster ni haar! :) <3

2010-12-03 @ 07:01:40
Postat av: lovisa

inte så konstigt att hon får såna tankar :(

eftersom ni säger att ni är det & för ni har ätstörningar, hon är ju inte så liten mer hon lär sig av det ni gör.

2010-12-05 @ 01:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0