har jag valt rätt?

Är så jävla förvirrad och orolig över skolan! Vet inte vad jag ska göra, jag har ju missat hur mycket som helst. Mamma gav ett förslag att jag ska ta ledigt resten av detta läsår, Och börja på nytt efter sommaren igen. Skulle kännas så mycket lättare men jag tänker fan inte ta studenten ett år senare en alla andra, och inte göra om det jag hittils gjort den här terminen. Men kanske blir det bäst så, allt känns ändå så fel. Kanske ska jag välja en helt ny linje och skola? Något som är enklare, där det inte är lika höga krav. Även om jag tycker design är kul så går jag nog mest den här linjen för att jag får en bra utbildning och kan jobba med något som jag tjänar pengar på. Men är det de här jag egentligen vill? Vet man vad man vill när man bara är 16 år?

Saknar min gammla skola!


Kommentarer
Postat av: Daniella

vi kommer sakna dig om du slutar sophie, men jag förstår vad du menar, har själv tänkt på samma bana, förutom att jag inte ligger efter & så, men klassen vill inte att du ska sluta juuu...

2010-12-14 @ 17:48:43
URL: http://daniellahvirdeby.blogg.se/
Postat av: Anonym

hur långa är ni? :)

2010-12-14 @ 18:04:57
Postat av: Anonym

Jag tycker du ska ta ledigt ett år, det förtjänar du! Det är inte så hemskt att gå om ett år, gjorde det själv och det kändes verkligen enklare! se det från den ljusa sidan, alla dina vänner kommer ha möjlighet att närvara vid din student haha :D och om du går om får du möjligheten att verkligen prestera ännu bättre då du är frisk, en riktigt bra nystart!

2010-12-14 @ 18:45:39
Postat av: Anonym

Kan ni göra ett inlägg om vad ni tycker om lyckebys skol syster? Hon är hemsk enligt mig!! Anklagar att min kompis är för smal och sen att en annan kompis är för tjock och onormal. Hur fan stog ni ut?! Hon är helt borta i huvudet och störd! Hon tvingade mig att väga mig och sa sen aa du ligger bra till, jävla fucking idiot! Å bara hatar henne som fan!



Förlåt men blir bara sur och tycker så synd er som fick stå ut med henne, eller hon kanske var snäll mot er? Kramisar:)

2010-12-14 @ 19:33:01
Postat av: Anonym

Jag var på mando varje dag i ca ett halvår och missade en hel termin av skolan. Ville verkligen inte gå om och försökte plugga på kliniken, men då jag inte orkade koncentrera mig på både skolan och behandlingen till slut så gav jag upp det med stöd från mina föräldrar och min behandlare. Det var skönt att helt kunna släppa skolan. Visst känns det tråkigt att jag går om nu, men jag har flera kompisar som av olika anledning också får med de som är ett år yngre. Nu med facit i hand så vet jag att jag aldrig hade klarat att fortsätta i samma årskurs som innan. Att gå om var det bästa beslutet. Fick dessutom möjlighet att testa mig fram lite första terminen efter att jag gått om då jag redan gjort det mesta. Det var skönt! Mina jämnåriga kompisar tar studenten nu till våren och jag hade kunnat vara en av dem, men då hade jag också varit en otroligt trasig tjej och det är det inte värt.



Det är inte hela värden att gå om Sophie, men jag tycker att du ska bestämma dig så fort som möjligt så du kan släppa skolan sen om du väljer att gå om ;) (sen går du ju inte riktigt om heller. du bara fortsätter där du slutade)

2010-12-14 @ 21:25:32
Postat av: bea

jag är 93a och har bytt linje så jag går med 94or, och fast alla mina kompisar är 93or så ångrar jag mig inte en sekund. har lärt känna så sjukt sköna människor och älskar linjen jag går nu, så det är verkligen värt det! iallafall för mig. :)

2010-12-15 @ 21:01:57
Postat av: Anonym

jag kommer också gå ut ett år senare, fast av en annan anledning, jag tycker inte det är så farligt :D

jag tror att det skulle vara bra, så släpps en del av ångesten iallafall, så kan du bara fokusera på att komma ur sjukdomen!

ni är så starka, massa kramar till er

2010-12-15 @ 21:41:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0