Fler svar till frågestunden

Anonym om Frågestund!:

Sophie:
1.Vem/vilka av din vänner märkte att du hade ätstörningar först?
2.När insåg du själv att du var sjuk?
3.Var det svårt i början att sluta äta?
4.Hur kunde du tappa så mycket i vikt under bara Karibien resan? Hur/vad gjorde du?
5.Påverkade cheerleadingen dig någonting till att du ville gå ner i vikt?
Du är sjukt fin, och jag hoppas verkligen att du kämpar och klarar dig igenom detta! Du är stark <3 


Svar:

1. Det var nog Angelica som märkte först, fast flera utav mina närmsta vänner märkte att jag gick ner i vikt.

2. jag vet fortfarande inte riktigt om jag isätt det helt,  för jag känner mig inte sjuk och det känns inte så allvarligt, dock vet jag att mitt beteende är sjukt.

3. ja det var lite svårt med sockersuget.

4. jag åt mindre under den resan, plus att det jag åt kom oftast upp.

5. ja lite faktiskt, jag var ju topp, den som står längst upp och jag kände mig alltid tung när de bar mig. Kände alltid att jag var tyngst.
Tack! :)

"Cheerleadingen påverkade mig kanske lite, men den fick mig även att må bra"

 


Till båda:
1.Vem/vilka av era vänner lider fortfarande av ätstörningar, om det ens är någon?
2.Tränar ni mycket? Tex sit up's varje dag medmera?
3.Hur länge har ni sparat håret? Sjukt fint!
4.Räcker erat studiebidrag varje månad eller får ni extra pengar?
5.När började ni festa?
6.Röker ni, eller dricker ni bara?
7.Hur många har ni legat med?

Svar:

1. Vi har två vänner som också lider av ätstörningar, vilka kommer vi dock inte att ta upp i bloggen, för vet inte om de vill det.

2. Nej, Angelica gjorde det förut när hon var sjuk första omgången. Men ingen av får träna och ingen av oss har den besattheten.

3. Vi klippte kort till öronen när vi gick i 1an, sen dess har vi väl försökt sparat långt, men vi klipper oss ju så klart, oftast bara topparna.

4. nej det brukar bara räcka typ halva månaden för mig sophie.. Angelica är dock bättre på att spara. Nej vi får inga extra pengar om vi inte ex städar huset osv.

5. för ca två år sedan hade vi våra första fyllor, sen efter det började vi vara ute mer och mer.

6. ja tyvärr..

7. något som inte kommer ut i bloggen tyvärr..: /

 


Angelica:
1.När och hur upptäckte du att Sophie var sjuk?
2.Vad hände mellan dig och ditt ex?
Du är också sjukt fin! Var stark, du klarar det här! Och jag hoppas verkligen att ni båda tar er ur det här helvetet! Puss på er! :) <3


Svar:

1. Jag såg att hon blev smalare och märkte att han gick på toa hela tiden efter att hon ätit. Så jag började fråga ut henne om det och det tog ett tag, men tillslut erkände hon för mig.

2. Det funkade inge bra mellan oss helt enkelt.

Tack så mycket, det värmer verkligen med så fina ord. :)

 

cecilia om Frågestund!:

Ni är så sjukt starka tycker jag, att skriva det så öppet som ni gör i bloggen är jätte modigt och jätte starkt. Är säker på att båda ni klarar er ut detta snart!
1.Har ni några tips för hur man ska klara sig undan från sjukdomen?
2.Ligger ni på samma "nivå" eller är det värre för en av er i nuläget?
3.Vart är ni lyckligast?
4.Hur tänkte ni er framtid om 10 år?
Puss


Svar:

1.Tips är väl att man ska vara nöjd med sig själv som man är. Alla ser olika ut och det går liksom att inte att ändra på. Man påverkas ju också beroende på vilka man umgås med, har flera ätstörningar är det lättare att dras med. Däremot skulle vi aldrig sluta umgås med våra vänner för det.

2. Sophies vikt är lägre en Angelicas, men Angelica har problem med sina njurar. Och vi har olika problem med olika ämnen i kroppen osv. så man kan liksom inte säga att någon är värre en den andra. För vi har problem med olika saker.

3. Vi är lyckligaste när vi umgås med våra vänner, dom som står oss riktigt nära och även på helger när man är ute för då glömmer man allt annat. Jag sophie var också lyckligast när jag fick träna cheerleading vilket jag dock inte får längre.

4. Jag sophie tänker att jag är en frisk människa, har en klar utbildning  inom kanske arkitekttur, eller inredningsdesign, har en pojkvän och kanske två barn i låg ålder. Bor i en villa vid sjön. Japp så tänker jag mig min framtid.

Jag Angelica tänker mig som en helt frisk person, som pluggat klart läkarutbildningen. Har familj med barn och en stor villa vid vattnet. Jag har även hunnit resa och upplevt en del hoppas jag.

Med våra vänner mår vi som bäst!


Anonym om Frågestund!:
Hur tänkte ni första gången ni spydde upp maten? mest till Sophie men gick du runt och funderade länge på om du skulle göra det eller inte för att det kändes fel? När märkte du Angelica att Sophie hade Bulimi?
Jag tycker förövrigt ni är jätte starka och hoppas att ni klarar er ur detta :)



Svar: Jag (sophie) kommer faktiskt inte riktigt ihåg, för det var inte någon direkt första gång, jag började från början framkalla små uppstötningar som jag spottade ut, sen började jag spy. Men jag kommer ihåg att jag tänkte ”ofta jag gör så här” men jag såg det inte som något farligt, tänkte också ”ofta man kan fastna i det”

Jag (Angelica) märkt att hon hade det lite efter Karibien, men hon erkände det inte först. Tack :)

 

Anonym om Frågestund!:

känner ni hunger/smärtor?

Svar: Brukar inte känna hunger så ofta, men det är klart att ibland känner man det. Förstår inte riktigt vad du menar med smärtor.. 

 

Anonym om Frågestund!:

När började era vänner märka av era sjukdomar? =)


Svar: Angelica har dom vetat vart sjuk till två och ett halvt år tillbaka, då hon fick sjukdomen visste inte riktigt någon av oss vad det var.  Och det var så länge sen så jag kommer inte ihåg när de började märka det. Sophie började folk märka på under julen förra året typ. :)

 

Emma om Frågestund!:

Hej sophie jag hittade din blogg nu .. Jag är ledssen att du har det så. Vill bara skriva att jag tycker du är en otroligt snygg tjej och jag tror på dej och din syster att ni fixar det och blir bättre. :)
Okej en fråga : Vad får er att må riktigt bra?
Och vad vill ni göra i framtiden? :)


Svar: Vår underbara vänner får oss att må bra.:)

Jag (Angelica) vill bli läkare, och jag (Sophie) vill syssla med inredningsdesigner eller arkitekt :)
Tack så Mycket! :) 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur kunde du spy så mycket i Karibien? Märkte inte din familj att du gick iväg på toa efter måltiderna och hördes det inte? Eller har du lärt dig att spy tyst eller vad man ska säga?

2010-11-10 @ 19:59:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0