Mera svar till frågestunden

Anonym om Frågestund!:

Brukar ni tugga tuggumi ofta? :D
tips om ni gör det! När man tuggar så lurar man magen att den äter mat och då kan man förlora vikt pågrund av det XD Så ät läkerol tabletter det gör att ni får sockersuget tillbaks och ni kanske börjar äta mycket igen :D

 

Svar: Nej vi brukar inte tugga det så ofta.. haha tack för tipset :)

 

Linnéa om Frågestund!:

- kan ni visa hur ni sminkar er/bästa sminktips
- om ni sett twilight, jacob eller edward?
- hur länge har ni haft sjukdomen/sjukdomarna?
- har ni något tips på vad man kan göra för att uppdatera mycket? Ni har jättebra uppdatering!
Diggar eran blogg jättemycket, tycker det är jättemodigt att dela med er av allt ni gott igenom och så. Hoppas ni blir friska snart :D

 

Svar: Jo det kommer komma ett inlägg senare när vi har tid, där vi kommer visa hur vi sminkar oss och våra tips:)

Edvards personlighet men jacobs utseende

Tips.. ja vi är ju två så då blir det mer uppdatering. Så det kan ju vara ganska smart.. annars kan du visa i bloggen saker du vill göra och ha osv, inte bara skriva om vad man gör om du fattar:) tack

 

Anonym om Frågestund!:

Hur var det att börja i gymnasium med helt nya folk och hur berättade ni om eran sjukdom eller gjorde ni det? måste varit jättejobbigt kan jag tänka mig... :(
ni är förövrigt jätte jätte söta och hoppas verkligen på er att ni tillfrisknar!! <3


Svar: Det är kul att träffa nytt folk! Jag sophie valde att först inte berätta för någon, ville liksom ha en ny start osv, men mina lärare vet och nu vet även några i min klass varför jag inte kommer gå i skolan. det var jobbigt att berätta, men de tog det bra tror jag.

Jag Angelica har också gått ut med det till mina lärare, Dom jag umgås med vet det också för det hände en sak i skolan som gjorde mig upprörd och då undrade dom varför så jag berättade.

 

Anonym om Frågestund!:

1. Hur kom ni på tanken att ni skulle börja spy?
2. Klarade ni av att spy upp något på första försöket eller har ni övat för att få upp maten?
3. Fräter det inte en massa på fingrarna från magsyran eller så?

 

Svar:

1. Det var nog bara att man tyckte man åt för mycket, och att det var lättaste vägen att få bort det.

2. ja.. men desto mer man är van desto lättare blir det.

3. ingen utav oss använder fingrarna när vi spyr.


Anonym om Frågestund!:

Om ni var friska skulle ni äta vad ni ville då? vill ni vara större?(inte feta)?
Hur tänker ni (med mat och liknade?)
jag vill vara lika smala som er, hur ska jag gå tillväga?

 

Svar: Om man är frisk så ska man kunna stoppa i sig det man vill, vi hoppas att det blir så när vi är friska. Ja vi vill vara större på ett sätt men det är något som sätter stopp, man vill inte så ut så här, vill bara spy när vi ser hur vi ser ut. Men det är något som hindrar en att gå upp i vikt, vet inte riktigt vad.  Blir verkligen ledsna när du säger så där. Det är verkligen inget att sträva efter. Man vill nästan hellre vara död en att ha detta liv. Tänker därför inte ge några tips.

 

Anonym om Frågestund!:

vet era skolor och klass om att ni har anorexia/bulimi?

 

Svar: våra skolar vet om det, men inte alla elever i våra klasser.

 

Anonym om Frågestund!:

Angelica saknar du ridningen?

 

Svar: Ja det är klart att jag saknar det men inget som berör mig så.

 

Anonym om Senaste nytt:

vilken kamera fotar ni med :D

 

Svar: det är en vanlig hedlig digitalkamera, en Sony 7,2 megapixlar. :)

 

Anonym om Frågestund!:

Angelica är du frisk nu? :P

 

Svar: Nej det är jag tyvärr inte.

 

Anonym om Frågestund!:

Hur mkt väger ni ungefär? (om ni vill säga):D

 

Svar: Jag Sophie väger ca 31,5 kilo

Jag Angelica väger ca 35 kilo

 

Anonym om Frågestund!:

hår tips <3

 

Svar: både hår och sminktips kommer komma i ett senare inlägg:)

 

Anonym om Frågestund!:

1.Vilka bloggar läser ni ?
2.När och med vem förlorade ni era oskulder ?
3.Är ni på G/gillar någon just nu ?
Sophie: 4.saknar du att träna med lag eller stunten mest ?
Angelica: 5. Hur blev du så duktig i skolan ? Satt du hemma varje dag och pluggade eller hur gjorde du?
6.Hur långa är ni, och hur mycket väger ni i nuläget ?
Ni är skitfina! Och eran blogg är hur bra som helst! Puss på er! :)


Svar:

1.framför allt våra vänners bloggar och sen även de vanliga kändisbloggarna.

2. Båda förlorade den i somras, med vem är lite för privat för bloggen.

3. nej ingen av oss har någon på G just nu.

4. Jag saknar att träna med båda, men eftersom att det är roligast att bygga säger jag stunten. Saknar den sjukt jävla mycket..

5. Jag pluggade väldigt mycket men varje dag satt jag inte, hängde med på lektionerna:)

6. Sophie är 1,55 och väger ca 31, Angelica är 1,58 och väger ca 35

tack så mycket jätte kul att höra:)

 

Anonym om Frågestund!:

Vad brukar ni använda för smink? <3

 

Svar: det kommer komma ut i ett senare inlägg som sagt, så håll utkik:)

 

Anonym om Frågestund!:

en fråga till, får ni inte ibland "värsta suget" efter typ en kladdkaka eller typ pasta med en god sås? äter ni ingenting onyttigt alls?

 

Svar: inte värsta suget kanske, vi äter ju inte bara nyttigt, men det stannar inte alltid kvar i magen..

 

Anonym om Frågestund!:

Underbara ni är, lätt min favorit blogg! hur kom det sig att ni skaffa blogg? vilka är era favoritbloggar och så en fråga till sophie: Påverkade dina cheerkompisar din sjukdom, sa dom något eller var alla stöttande? Och jag såg på bilder att ni hade vart på någon middag i mars med massa cheer tjejer, visste dom att du var sjuk och så den perioden, när var det du berättade för cheerkompisarna att du faktiskt var sjuk liksom? Puss. Ni är sjukt starka och världens syggaste!

 

Svar: Vi skaffade blogg för att vi bland annat kände att vi behövde få ut alla känslor man har inom sig, någon stans att skriva av sig liksom. Vår favoritblogg är picks.blogg.se, riktigt bra blogg!

Jag tror inte riktigt dom påverkade mig på något sätt. Fick lite kommentarer om hur smal jag var, sen pratades det bland varandra, men inte så många vågade ta upp det med mig.  Mina närmsta cheerkompisar försökte prata med mig och stötta mig, dock förstod jag inte att jag behövde hjälp.

Den perioden misstänkte nog många att något inte stod rätt till men ingen sa så mycket, dock på den middagen fick moa en nära kompis veta mina problem. Sen när jag inte fick träna och så visste alla varför. Tack tack:)

 

Lisa om Frågestund!:

Hur gamla är ni?

 

Svar: Vi är född 94a, Blir 16 år den 20 november, födda sent på året.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad använder ni om ni inte använder fingrarna?



Vem av er är äldst? :)

2010-11-11 @ 11:10:54
Postat av: Anton

1# dom är Tvillingar.. men den som kom ut först kanske är äldst xD

2010-11-11 @ 14:45:56
Postat av: jossan

Skulle ni bli 155-158 cm i vilket fall som helst eller stannade ni i växten när ni fick aneroxia/bulimi?'



Superfin blogg! Sköt om er tjejer!

2010-11-11 @ 16:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0