Kvällsmellis

sitter just nu och äter ett kvällsmellis. Det fick bli en chailatte. Jag har gjort egen vilket är ganska lätt. Man tar en kopp och fyller den hälften till vatten och värmer det i mikron, samtidigt skummar man vanlig mjölk genom att vispa den eller med hjälp av en skummaskin samtidigt som, man värmer upp den. När vattnet är varmt häller man i chaipulver och rör om, sedan fyller man upp koppen med skummad mjölk och så är det klart! Rätt så enkelt och det smakar bra också. Vill man göra det lite lyxigare så kan man ju använda lattemjölk. Den är dock lite dyrare och fetare en vanlig mjölk, men det smakar lite godare antar jag.
Tänkte lägga mig i sängen snart och försöka plugga lite so, det skulle också vara bra att läsa l,ite engelska kanske eftersom vi har nationella prov imorgon. Det suger att vi ska ha det nu på gymnasiet också, trodde det bara var i 9:an. Provet är i engelska också, inte min starka sida direkt..


 +  +   =


Kommentarer
Postat av: Anonym

Förut i en frågestund la ni upp en dricka man kunde dricka för att gå upp i vikt vad heter den/ser ut och vart kan man köpa den? (kan ni ge förslag?)

Skulle vara jätte snällt om ni kunde svara på den här frågan så fort som möjligt!

Jätte fin blogg tjejer och kämpa på!

Ni får andra människor att inte hamna i den sistsen.

2011-05-03 @ 22:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0