Efter regn kommer det solsken, right?

Samtalet med psykologen läkaren och mina föräldrar idag var hemskt jobbigt. fyllde nog en hink med tårar tror jag. Alla kort ligger nu på bordet i alla fall. Mina föräldrar och psykologen vet nu hur allt ligger till och det kändes just då hemskt. Men nu när jag samlat mig efter allt så känns det ändå bra, det behövdes nog om jag ska lyckas kämpa mig uppåt igen.

Det kändes under samtalet som om detta aldrig skulle fungera. Då menar jag att kunna öppna sig för psykologen och så, men nu efter känns det som att jag vill ge allt och verkligen vill försöka öppna mig för henne. Kanske kan det hjälpa mig att komma framåt och hon kanske kan hälpa mig på vägen. Behöver nog någon som jag kan få förtroende för. Tror att jag behöver någon som jag kan bevisa för att jag kan göra framsteg.

Jag funderar även imorgon på att prata med min mentor om att ta regelbunden vikt i skolan. För jag tror att det kommer öka pressen på mig artt gå upp i vikt. Något som kommer vara jobbigt men behövande om jag ska ta mig uppåt igen. Jag vill bli frisk nu och även om det känns svårt, så vill jag sätta press på mig själv så att jag någon gång kommer dit. Om jag gör det imorgon så känns det som ett misslyckande, eftersom jag då erkänner att jag inte klarar det själv. Men om jag gör det så visar jag att jag faktiskt vill bli frisk och det är ett stort steg i rätt riktning. Frågan är bara om man vågar ta det steget imorgon?


Så glad över att ha dig som förstår allt. Nu är det dags att vinna en gång för alla!


Kommentarer
Postat av: Paulina

vad duktig du är! :) kämpa på Angelica!

2012-01-12 @ 22:04:27
Postat av: josefin

du klarar det vännen :) finns här som stöd! kram

2012-01-12 @ 22:27:14
Postat av: Johanna

Kunde jag bli frisk så kan minsann Du också klara det Angelica!! Jag tror på Dig!! Kram kram

2012-01-12 @ 23:14:47
URL: http://hejochallojohanna.blogg.se/
Postat av: Jessica

Helt rätt inställning! Var precis så jag var tvungen att tänka för att bli frisk (trots att det talade emot ALLT jag trodde på just då): bestämde mig nämligen för att om jag är så ärlig jag bara kan om mina tankar/känslor kopplat till i mitt fall bulimin, till alla runt om mig så kan jag tillslut inte längre ljuga varken för mig själv eller någon annan. På så vis blev jag lixom tvingad till att ge friskare tankar/känslor en chans. Och idag, 6 år efter avslutat behandling erkänner jag att våga göra detta är det bästa jag någonsin gjort eftersom jag nu kan leva fullt ut utan att låta sjukdmen styra! KRAM till dig och din syster, är så imponerade av ert kämpande!

2012-01-13 @ 08:50:17
Postat av: Noah

Yeeaah! Woohoo Så ska det låta! :D Jag hejjar på dig! Du har sådan bra inställning! Det är starkt av dig! Och ja du och din syster ska vinna de här är er tid låt den börja! ;)

2012-01-13 @ 13:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0