Vad ska man säga? Hur ska man säga?

Gårkvällen vart en trevlig hemmakväll med min fina Joakim och resten utav familjen. Vi åt finmiddag och satt vid bordet och pratade i flera timmar. Väldigt mysit faktiskt! Kvällen rullade på och vi han med en sen kvällspromenad innan vi kröp ner i sängen framför filmen in time. Jag somnade rätt så snabbt, men har sett filmen förut och vet att den är riktigt bra, så det gjorde inget att jag missade den om man säger så.

Idag vaknade jag upp med världens träningsvärk efter gårdagens klättring. Armarna och ryggen ömmar så fort man rör på sig, som om någon liksom bankant sönder musklerna där inne.. Jag ska inte klaga utan tycker det är rätt skönt med träningsvärk, eftersom att det känns som om man arbetat lite då. Får se om man kommer upp ur sängen imorgon bara..

Jag åker senare till skolan eftersom att jag ska träffa psykologen för första gången imorgon. Eller jag har ju träffat henne men då var det med mina föräldrar och så för att ge en klar bild på hur allt såg ut osv. Imorgon ska jag prata med henne själv och är lite smått nervös, Vad ska man säga? hur ska jag säga saker? Vill jag säga saker? Just nu vill jag verkligen inte gå dit.. vill gå upp som vanligt och åka till skolan i stället och bara glömma bort allt det där. Har ingen lust att prata med någon imorgon, känns som om jag inte är tillräckligt förberedd en för vad som ska sägas och så. Vad kommer hon fråga? jobbiga frågor som är omöjliga att svara på? kommer hon prata på det där sättet som får en att känna sig helt störd? vissa psykologer kan prata så att det låter som om man är helt dum i huvudet. Fåt hoppas att hon jag har nu inte gör det.


Efter ett mellanmål framför wallander kryper jag nu ner i sängen. Är inte trött  så ska nog försöka plugga lite ett tag innan jag somnar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0