Svar till er!

Hej, jag tänkte bara, jag är 16 år, jag är 173 cm och jag väger 45 kg. Är det för lite? När jag kollar ner på mina lår blir jag äcklad för att dom är för tjocka, och jag måste ha fyra par leggings under mina byxor, jag vågar aldrig visa mig i bara leggings. Min mens har slutat komma för jag har blivit så smal. När jag går upp i vikt så blir jag äcklad av mig själv och tycker jag är tjock. Min psykolog säger att jag har extrema ätstörningar då jag aldrig äter när jag är själv, bara när andra är med. Då jag äter en barn portion. Inte ens det. Jag mår psykiskt dåligt sen innan och jag skär mig. Är det här ett bra beteende eller är det början på en ätstörning.
/ En tjej som inte vet vad hon ska göra.

Svar: hej tjejen! Ditt beteende visar tydligt att du har ätstörning redan. och din vikt är oroande låg! Jag (Angelica) vet hur jobbigt det är att gå upp i vikt och att man kan känna sig hur tjock som hälst många gånger och hur ångesten sätter fart och säger nej till att gå upp i vikt. och det är den man måste komma över och det går oftast inte utan hjälp från speciella ätstörningskliniker.
Jag mådde för ca 2 år sen väldigt psykiskt dåligt under sjukdomen och precis som du skadade jag också mig själv. Jag ångrar det som fan idag.. även om jag idag är sjukare i sjukdomen igen, så lyckades min tid på ätstörningsklinik att få bort mycket av tvångstankar mm. men det tog lång tid.
jag tycker att du ska ta insiativ och sriva till en ätstörningklinik som kan hjälpa dig. eller be dina föräldrar, skolsyster eller psykolog om hjälp. Detta är alvarligt.
Ett stort lycka till!

 

Hemliigt.. om Hem ljuva hem!:

Hej, Jag har en fråga, jag är 13 år och är 165 cm lång. Och jag väger 47kilo.

Väger jag för mycket eller för lite? Jag har världens dåligaste självförtroende..känner mig jättetjock.. Älskar bloggen!

 

Svar: Det är så himlans svårt att säga för alla har så olika kroppstyper, men du är verkligen inte överviktig! du skulle kunna gå upp mer i vikt, för enligt bmi är underviktig. Men du är ju inte så gamal en, men din vikt kommer att ändras med tiden, För du är ju snart i den åldern då kroppen förendras och alla hormoner spökar.. Jag tycker att du borde försöka gå upp lite i vikt du kommer bara få en snyggare kropp! Och som jag har sagt förut, man ser sig själv 25% tjockare än vad man egentligen är, så tänk på att andra inte ser dig som du själv gör. Det flesta tjejer har komplex och dåligt självförtroende men man måste någon stan inse att det inte blir bättre utav att grubbla över det, alla ser ut på olika sätt och det måste man helt enkelt lära sig leva med. Men du borde försöka gå upp i vikt lite grann.


Kommentarer
Postat av: :(

Är jag jätte tjock som är 163 cm och väger 67 kg ?:(

2010-12-05 @ 09:19:22
Postat av: Anonym

men tjejer alla som frågor sådär, det kan väll inte dom svara på egentligen? det kan ni kolla på bmi på google, och ingen som frågar är ens tjock! deras blogg är inte till för att ni ska fråga om ni är för smala.. det är ni inte och det kan inte heller dom avgöra också, skaffa bättre självförtroende tjejer! :)

2010-12-05 @ 10:20:50
Postat av: Anonym

hej sophie! :)

jag undra bara för jag går på cheerleading, faktiskt i haninge cheer elite och är också topp, så jag undrar hur blev du så vig? xD är du fortfarande lika vig, strechar du nånting fortfarande? :P



älskar eran blogg, kram :)

2010-12-05 @ 10:44:02
Postat av: Gör jag fel?

Jag äter aldrig frukost och det är sällan jag äter lunch heller, äter jag lunch blir det kanske lite sallad och vatten. Jag försöker att skippa middagen också för jag vet att man ska äta minst till middag, jag är 165 lång och väger 42 kg och jag känner mig oftast snurrig på dagarna och flera personen säger att jag äter ingenting, och hur ja egentligen orkar.. Hjälp mig, är mitt beteende normalt?

2010-12-05 @ 11:03:39
Postat av: Anonym

heeej älskar er blogg ni är fan bäst men kan ni inte börja från och med nu skriva typ som dagbok det hade varit skit kul puss tjejer<3

2010-12-05 @ 15:21:32
Postat av: Hemliga tjejen igen!

Tack så hemskt mycket för svaret! betyder mycket för mig!

2010-12-12 @ 15:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0