svar till er

Anonym om happy!:

kan inte ni ta kort på erat hus inne och ute så man får se hur det ser ut :)
grym blogg <3

Svar: Jo vi ska det! Men tänkte att huset skulle vara någorlunda städat innan hehe ;) tack


Anonym om humörproblem?:

kan inte det vara farligt för ditt hjärta som är lite svagare? att dyka asså?

Svar: Såklart kan det säkert ha en påverkan, men jag menar jag har ju gjort andra saker förut och det har ju inte påverkat mig. Så varför skulle det göra det nu? Dyka är något som jag verkligen vill göra.

 

 

Anonym om Pyssel och prassel:

Får du komma hem på julafton?

Svar: Ja det tror jag, om det har gått riktigt bra innan kanske jag till och med har börjat dagvården. Förhoppningsvis hehe, det är ju ändå 4 veckor kvar. Annars lär jag få permission.

 

 

♥ om livet borde kräva värdighet:

Hej :) Jag är ca 155 cm lång och väger 47 , det är väl inte för mycket? (jag ser mig inte som tjock) Har ganska mycket muskler också , går på cheerleading och tränar mycket. Tänkte bara om jag var för stor :p

Svar: Nejdå! Det är verkligen inte för mycket och blir jätteglad när du säger att du inte ser dig som tjock, för det är något som många tjejer har komplex över. Du har rätt muskler väger ganska mycket. :)

 

 

Anonym om carmex:

Det där är för munsår, läs på förpackningen.

Svar: Jag har läst på förpackningen, det är ett läppbalsam som är till för torra läppar och för återfuktning.  Kanske hjälper mot munsår också, ingen aning.


 

Anonym om Motiverad till tusen:

kämpa på !!
måste bara fråga, hur kan ni ha så många läsare, hu vet folk som inte känner er att denna blogg finns?
och en fråga till, om man är 170 och väger 48 , vad ska man göra åt saken, om man äter bra..?

Svar: Vi vet faktiskt inte hur våra läsare hittade oss.. men det är kul att ni gillar bloggen i alla fall:)

Jadu.. du är ju underviktig enligt BMI,ganska mycket faktiskt.  men alla här ju liksom olika kroppar, Du ska verkligen inte gå ner i vikt bara. Helst gå upp en del. Och om du vill bli större, vilket jag skulle rekommendera så kan du alltid äta näringsdryck. Din kropp kommer antagligen bara bli kvinnligare om man kan säga så hehe. Försök också äta regelbundet och 6 gånger om dagen.


 

Anonym om Mot syster min:

Hur mycket väger ni?, Hur blev ni så smala för ni röker eller . puss kram

Svar: Om du läser längre ner i bloggen så står det, det är bara att kolla i kategorin frågor och svar:) dock vet inte jag Sophie vad jag väger i nuläget eftersom jag inte får veta min vikt här på Mando. Men vikten har inget med rökning att göra kram

 

 

Anonym om Mot syster min:

Heej jag är 52 kg och är 162 cm min skolsköterskan tycker jag är för smal och att jag går ner i vikt hela tiden nu för tiden så nu jag går på sånt ätstörning men jag tycker jag är för TJOCK FUL FET :( . Men varför bor du inte hemma ?:/ för jag är rädd om dom kommer ta mig också hem ifrån eller nt ?

Svar: Du är verkligen inte tjock! Jag hoppas att du inser det, och du borde inte gå ner i vikt häller för den delen. Jag bor inte hemma för att jag ska komma ur den sjukdomen jag fått, alltså bulimi/anorexi, jag hade en extremt undervikt, och dåliga världen vilket ledde till att mitt hjärta mådde riktigt dåligt.. Dom ska få mig att bli frisk helt enkelt.


Hedda om Snö? :):

Lycka till och du borde sjääälvklart få fira jul hemma med din familj! :) har en fråga, du har väll inte tillgång till att spy upp det du äter nu när du är där? för det är väl onödigt när du får hjälp, eller? går det bra med alla måltider, tar det lång tid att vänja magsäcken/har du gjort det och hur känns det nu efter du ätit? hoppas du förstod.. lite rörigt, hehe kram! :)

Svar: Nej det går inte att spy upp maten här, och jag får häller inte bestämma hur mycket mat jag vill äta utan det gör dom. Och man måste äta upp allt. Så jag har ju inget val till att gå upp i vikt, jag blir ju tvingad till det kan man säga. Det är klart att det är jobbigt och får oftast sjukt mycket ångest när jag ätit. Magen börjar ju vänja sig mer och mer men känner mig hela tiden proppmätt och uppsvälld. Dock försöker jag ätt äta på den tiden man ska osv så att man inte sitter i typ en timme och petar i maten för då kommer man aldrig ifrån det här stället. Kram:)


Anonym om en av mina bättre dagar!:

Vad har ni vägt som absolut minst?

Svar: Jag sophie har vägt som minst 29.5 och Angelica vägde som minst 30.0

 

Anonym om when everything seems impossible:

vad gjorde du? <3

Svar: jag gjorde några träningsövningar, vilket man absolut inte får, sitter ju fortfarande i rullstol, så får ju liksom inte ens gå.. och en behandlare såg det.

 

 

Johanna om en av mina bättre dagar!:

Varför tror ni att så många i ert umgänge blev drabbade av detta? Triggade ni varandra omedvetet? Eller tävlade ni emot varandra? Lycka till!

Svar: Vi vet inte riktigt varför just så många blev drabbade.. Man blir som man umgås brukar man ju säga. Tror mest att man jämförde sig mot de andra hela tiden. Fast man tänker ju individuellt också.. ingen visste ju från början vilket helvete man kunde hamna i. Vi menar från början tänker man bara att man vill gå ner lite, bara lite. Sen fastnar man i en ond cirkel och hemska tankar och det blir bara värre desto mer man går ner i vikt. Men vi pratade ju inte ihop oss om att gå ner i vikt, det var liksom varje person som började för sig. Sen är det klart att det påverkar varandra.

 

 

Anonym om Frågor och svar:

Angelica, spyr du fortfarande?
När ni tittar er i spegeln tycker ni att ni ser tjocka ut då, eller asso vill ni bli ännu smalare då?
Jag är 170 lång ungefär, och väger över 55 kilo. Är det för mycket?
Själv tycker jag att jag är tjock, eller inte tjock men jag vill bli smalare. Och jag vet inte hur många gånger jag har gråtit över min mage.. Jag tränar och har gjort det jätte länge, nu är det innebandy, förut har det varit fotboll och så men det försvinner inte. Hjälp snälla..
Ni är superstarka! Diggar er starkt! <3

Svar: De första två av dina frågor är redan besvarade i frågor längre tillbaka i bloggen, så kolla där!:)

Du väger verkligen inte för mycket snarare för lite! Du ska inte gå ner i vikt! Absolut inte, Vi hoppas att du kan inse att du duger som du är, istället för att bara trycka ner dig själv,  ignorera det du inte är nöjd med och fokusera på det som duger på dig själv, kanske ögon, hår, händer osv, Var nöjd med dig själv som du är alla är olika. Vet att det inte är lätt men jag lovar dig du mår mycket bättre så där en om du skulle hamna i det här helvetet! Jag lovar dig det är inget liv. Tack tack kram

 

 

aa om tänk frammåt:

bara att hålla ut! dom gör väl så för du ska kunna må bra igen och slippa dö?

Svar: jag det är ju för att vi ska bli friska, men vägen dit är så fruktansvärt jobbig!


Kommentarer
Postat av: anonym

hej!

ville bara säga att joo, rökning påverkar visst vikten. rökning bidrar till en slags mättnad känsla vilket i sin tur självklart leder till vikt minskning.(det är därför många modeller röker så dom kan hålla sig smala)

Till något helt annat, hur många besökare har ni per dag och tjänar ni något på eran blogg?

jätte bra blogg måste jag säga och ni verkar väldigt starka

Lycka till! <3

2010-11-26 @ 15:54:43
Postat av: Anonym

Rökning är väldigt dåligt för de som har ätstörningar (för dom som inte har de oxå) för rök gör så man känner sig mätt och den tar död på matlusten... Tänk på det tjejer!

2010-11-26 @ 18:30:00
Postat av: Lisa

Hur mkt ska man väga om man e 165? tacksam för svar! :D

2010-11-27 @ 11:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0