svar på era frågor!

 

Anonym om Fler svar till frågestunden:

Hur kunde du spy så mycket i Karibien? Märkte inte din familj att du gick iväg på toa efter måltiderna och hördes det inte? Eller har du lärt dig att spy tyst eller vad man ska säga?

Svar: Jag Sophie och Angeica hade ett eget hotellrum, så det var ganska lätt för mig att komma undan med det..

 

 

Anonym om Frågestund!:

är några av era kompisar sjuka? =)

Svar: Ja vi har två kompisar som är sjuka..

 

 

Ida om Feelings:

Mikaela Mood: Inte för att jag har några erfarenheter om ätstörningar men jag tror defentivt inte att du vill ha det. Lagom är bäst! :)
Sophie och Angelica: Anser ni att andra är tjocka , som ni kollar på? Tycker ni att folket runt omkring er äter mycket?
Svar: Nej, vi anser att de ser helt normala ut. Och vi tycker inte att de äter mycket osv. man tänker mest på det som handlar om en själv. :)

 

kelly om Frågestund!:

1. hur många läsare har ni ungefär per dag?
2. hur långa är ni?
3. hur reagerade era föräldrar om era sjukdomar?
4. tror ni att ni kan vara ett dåligt inflytande på eran lillasyster?
5. dom ni umgås med på fester osv, linus och dom typ hur reagerade dom när dom fick veta hur det va och stöttar dom?
6. är det jobbigt att äta med personer ni inte känner så bra?
7. hade ni någon ångest att börja ny skola och så när man ska lära känna helt nya personer?
kram på er!

Svar :

1. Vi har ju knappt bloggat i två veckor.. men det är lite olika men det ligger runt 250 unika om dagen för tillfället :)

2. Sophie är 155 cm och Angelica 158 cm.

3. Ja de har haft och får alla möjliga olika reaktioner. Allt från att vara arga till att vara ledsna. Sen har det också påverkat mamma ganska rejält och hon brukar gå ner i depression ganska ofta.

4. Ja absolut. Vi tror inte, vi vet att vi är det.. :(

5. de har vetat att vi vart sjuka, men jag Angelica tror de blev lite förvånade när de fick veta exakt hur allt låg till och jag vet inte riktigt vad de tycker.. Vi brukar inte prata så jättemycket om just de grejerna, men det finns några som man kan prata om nästan allt med utav dem och genom att bara prata så tycker känner man sig starkar på något sett.

6. Ja att äta med folk man inte känner så bra, kan kännas jobbigt ganska ofta.

7. ja vi var båda väldigt nervösa, dock började Sophie tillsammans med Julia och hade någon att vara med innan man lärde känna nytt folk osv.

Men jag Angelica började först själv på klara södra gymnasiet och det var faktiskt jobbigt då jag är en ganska blyg som person, men jag bytte senare till Realgymnasiet och där kände jag Malin sen innan. Och vi har nu båda fått nya vänner i klassen.



Anonym om Frågestund!:

1. Hur mycket poäng gick ni ut gymnasiet med?
2. läser era föräldrar bloggen?
3. kostar dt något att gå på behandling? :) grym blogg

Svar:

1. Angelica gick ut med 320 p och Sophie med 290 p.

2. Nej inte vad vi vet i alla fall.

3. Nej inte för personer som bor i Sverige tror jag, men personer från andra ställen kan få betala flera hundra tusen tror jagatt det är... (är inte säker)

Tack! :)

  


Efter att vi fått vår betyg i skolan!



Anonym om Frågestund!:

söta ni båda är! är lika på sättet o allt med? <3

Svar: hm.. asso vi har ju samma smak på kläder, saker, mat osv. men vi har ju olika personligheter även om vi kan vara lika till sättet också. :)

 

Anonym om Frågestund!:

Vilken är den största skillnaden på er? Utseendemässigt och personlighet :)

Svar: Oj den var svår.. Men just nu är det väl hårfärgen, eftersom Sophie har blivit brunett.

I personligheten, den var ännu svårare.. Men det måste vara att Angelica alltid har höga krav och vill att allt ska vara perfekt. När hon väl ställt in sig på något så ska hon nå det, hon tar inte ett misslyckande. Medans Sophie kan slappna av och inte ta allt lika allvarligt .

 

Melinda om Fredag:

Går du (Angelica) på östra real gymnasiet? Om du gör det, kan du inte berätta hur det är där? Är det bra? Kram :)

Svar: Nej jag går inte på Östra real, utan på real gymnasiet. Det är två helt olika skolor. Kram :)

 

Anonym om ..:

kan ni börja skriva vad ni äter varj dag?

Svar: När sophie börjar på behandling, så kommer det skrivas hur hennes matchema ser ut och vad hon äter osv.

 

 

amanda om school today:

Gud vilken fin header ni har ! är det ni som har sjort den eller nån annan ? kram <3

Och har ni typ anorexia kombinerat med bulimi?

Svar: Nej det är inte vi som har gjort den, utan det är vår älskade vän michaela som gjort den.

Ja för tillfället har vi dett.


 
Mickis som gjort vår header.


Anonym om Liar liar:

Vad gör man på den där mando kliniken?? <33

Svar: man får hjälp att  ta sig ur sjukdomen och de hjälper en med maten osv. <3

 

L om More answers on your questions:

an kan ju inte ligga med någon om man inte har mens för det är farligt för kroppen,
så har ni legat med någon då ni haft mens eller när den blivit utebliven ? önskar verkligen jag var lika smala som er båda, tycker ni har jätte fina kroppar och jag har problem med maten och tränar 5 pass i veckan plus 2 matcher ofta och äter lite mat. me¨n vill inte ha en sjukdom bara ha en snygg kropp, jag har ätstörningar och har haft gränsen till anaroxi.. puss

Svar: det är inte Farligt att ligga med någon när mensen är utebliven.. Att bli smalare är inget att sträva efter, om du tränar så mycket så har du en del muskler antar jag och jag skulle göra allt för att bli lite större och få muskler. puss

 

Hedda om Just nu:

Du är supersöt osminkad som sminkad! :D En naturlig skönhet helt enkelt. Kan ni lägga ut lite mer helkropps outfit? Så snygga ju, puss <3

Svar: tack!  :) jo vi försöker att lägga ut, men det är svårt att hinna med, men vi ska försöka att bli bättre på det :)

 

matilda om Svar på fler frågor!:

Hej! :D
När tog ni hål i navlen? Gjorde det ont? Hur lång tid tog det innan det läkte?
puss!

Svar: för ett år sen ungefär. Och det kändes en del kan vi säga. Och det gjorde ont nån vecka efter och så. För oss tog det ganska lång tid innan det läkte. Vi båda fick infektion i början, men efter det har det inte vart några problem.

 

Therese Jensen om More answers on your questions:

hejsan.
vet inte om ni har koll på detta men jag är 16 år, är ca 162 och väger 52 är det normalt eller för mycket? tacksam för svar :)
Kram!

Svar: det är absolut inte för mycket! Helt normalt :)

 

Anonym om More answers on your questions:

Vilka andra kliniker än Mando har ni varit på?? :)

Svar: Sophie har inte vart på några kliniker förut, men jag Angelica har legat på Stockholms center för ätstörningar, Mandometerkliniken och sen på Södersjukhuset.





Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur spyr ni om ni inte använder fingrarna?

2010-11-14 @ 21:11:23
Postat av: Anonym

Jag tycker ni två är supper fina och har sådana fna drag. Önska att jag vore som er. Men en fråga jag är 162 lång och 0väger cirka 38 kilo är det förmycket eller för lite tycket ni ?? Puss på er <3

2010-11-14 @ 21:39:23
Postat av: Anonym

Kan inte ni typ beskriva er själva och hur ni är? Typ att nån av er är modigare än den andra eller så? Skulle vara jätteroligt isåfall :) <3

2010-11-14 @ 21:40:15
Postat av: annis

du skrev ju att du angelica var blyg, är du också det sofie? har ni varit tillsammans med många, alltså seriöst? :)

2010-11-14 @ 22:11:25
Postat av: hon..

hej.. jag har en fråga. Jag är 163 cm och väger 46,jag ser mig inte som tjock, men vill gärna bli smalare..

Funkar det att gå ner några kilon till..?

tacksam för svar..<3

2010-11-19 @ 23:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0