de är positivt okej!

God kväll! Mår tusen gånger bättre en tidigare idag och känner mig nästan helt frisk, stannar ju dock hemma imorgon också eftersom det ska gå 48 timmar innan man slutar smitta. Har suttit och funderat väldigt mycket nu på kvällen. Först tänkte jag bara på att jag varkligen ville gå ner i vikt och bli smal, att jag verkligen bara ville se ut som förut, men tankarna slutade positivt, jag började tänka på hur mycket bättre jag mår. Träningarna är där jag verkligen mår bra och jag bara glömmer alla bekymmer, hur mycket man en gråtit så blir livet underbart när man kommer ner på träningana. Längtar tills jag verkligen får vara med och köra fullt ut, fyra dagar i veckan. Jag börjar acceptera att jag ska se ut såhär. Jag har inte så lågt kvar innan jag är uppe i min målvikt. dock känns det lite jobbigt att vi har magdräkt på tävling.. men men vad ska jag göra? Börjar inse att livet faktiskt är så mycket bättre nu än vad det var förut. tror faktiskt att jag kommer vara nästan 100 procent frisk i sommar. Även om tankarna tar över ibland, ganska ofta och jag verkligen mår skit när jag kollar på mig själv så vet jag att det inte kommer bli bättre av att gå ner i vikt.. Det är såhär jag ser ut även hur tjock jag än tycker att jag är. Kommer aldrig bli nöjd med mig själv, kommer alltid kolla på min kropp och hata den, men livet är fan så mycket bättre när man får träna, gå i skolan och orkar umgås med dom som är roligast. Och hällre har jag allt de, en att leva i en bubbla, med ångest,tårar och allt bara föra att tycka om mig själv mer, så egotrippad är jag inte. Det ända problemet nu är det psykiska, men kropp mår ju bra, jag önskar bara att mitt huvud gjorde detsamma. Och nu fick jag ångest..
Men julia.. se upp jag kommer att vinna det här vadet!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Gilla!

2011-04-05 @ 00:30:14
Postat av: amanda

du är så modig, det är inte så långt kvar, och när allt detta försvinner kommer du inte ha en ända tanke på att du själv tycker du ser tjock ut, tänk bara efter hur många som bryr sig om te.x skulle väga 60 kilo alltså vikten är inte det viktigaste utan vänner och ha kul är absolut det viktigaste man har i livet.

2011-04-05 @ 07:49:57
Postat av: Anonym

Bra inställning!!!

Forsätt så! Annars kommer du aldrig bli frisk och tänk hur livet kommer bli kul sen när du är frisk :)



Kram!♥

2011-04-05 @ 07:50:04
Postat av: Emma

Gilla!! Helt rätt inställning och du är 100 gånger finare nu!! :)

2011-04-05 @ 09:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0