Våga att satsa, för vad har man att förlora?

Det är svårt att vara nöjd med sig själv. Det är svårt att se på sig själv i spegeln och tycka att man ser tillräckligt bra ut. Det är svårt att äta vad som helst. Det är svårt att ta ett misslyckande. Det är svårt att inse att andra är bättre och det är svårt att inse att man inte alltid räcker till när man alltid vill vara där.
Många säger att man aldrig blir riktigt frisk från en ätstörning och kanske är det sant? Jag tror faktiskt att det stämmer, man blir aldrig helt frisk. Men jag vet att det kommer komma bättre tider, dagar då man kan se på sig själv i spegeln se tillräckligt bra ut. Dagar då man kan äta vad man vill äta. Dagar då man accepterar att misslyckas. Dagar då det är okej att vara sämst och dagar då det känns okej att inte räcka till.
Även om jag aldrig blir helt frisk, så vet jag att mitt liv kommer att se ganska så normalt ut en dag, med färre tankar och färre krav på sig själv. Jag är redan på väg dit och har kommit en lång bit och jag mår så mycket bättre nu en förut. Det är klart att det fortfarande kommer nerförsbackar och jobbiga uppförsbackar att ta sig förbi och att det fortfarande är jobbigt att se sig själv i spegeln.. Men man måste våga ta steget mot det nya, Vad har man att förlora egentligen? bara dagar fulla utav lögner och svek. Dagar fulla av jobbiga tankar.. Det finns så mycket mer och jag är på väg, en dag ska jag komma dit.


Våga att stsa, för vad har man att förlora?





Kommentarer
Postat av: Anonym

gud vad bra och fint skrivet! du är grym soom tänker så stora kramar och massa lycka till dig!

2011-09-13 @ 21:13:24
Postat av: Anonym

Grymt skrivet ;).

2011-09-14 @ 17:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0