Skolprojekt - En människa som påverkat dig positivt, inspererat dig

En människa som påverkat dig positivt, inspirerat dig

Livet är inte alltid lätt. Det går som en bergochdalbana, upp och ner, svängigt och skakigt. Man har sina ljusa stunder när man är på toppen, men sen kommer dalarna när det känns som om livet saknar betydelse. Då bergochdalbanans vagn stannat längst ner i uppförsbacken och skräcken börjat slå rötter i bröstet. Då en kall vind omringat en och med all sin kraft pressar kylan mot kroppen. Stänger in själen i Pandoras ask, full utav lögner, hopplöshet och skräck.
Under dessa jobbiga stunder har jag alltid haft dig. Världens finaste ögonsten som väglett mig genom mörkret, likt en stjärna att följa en kall svart höstnatt. Skimrande av ljus har du lyckats öppnat en glänta av hoppfullhet i mitt liv, som en väg att följa för att ta sig igenom smärtan.
Du är personen som hjälpt mig när jag varit ute på djupt vatten. Vatten där jag inte bottnat och haft det svårt att hålla mig över ytan. Räddat mig genom att hålla mig flytande när jag sakta börjat sjunka. Lyft mitt huvud högt över vattenytan för att andetagen skulle hålla mig vid liv. Du är den som släpat och dragit för att få upp mig på torra land, genom den styrka och vilja du har.

Du har alltid funnits här för mig. Precis som min högra hand har du alltid varit en del av mig. Den del som gjort så att mitt blod fått kraften att cirkulera ett varv till genom kroppen. Fått de röda blodkropparna att fortsätta röra sig genom mina tunna små ådror, för att transportera syre till mina viktiga organ och fått mitt hjärta att slå ett slag till.
Du var den som jag såg upp till när jag hängde på kanten ut för stupet. Den jag såg i ögonen när jag var nära på att släppa taget. Blå klara ögon med krafter som övertalade mig att ta ett fastare grepp om klippkanten. Leende läppar som fick färgglada blommor att sakta växa upp ur sprickorna på den grå klippväggen och fylla min kropp med ny kämparglöd.

Som solen går upp, sprider sina strålar runt om sig och värmer upp jorden, bidrar du med lyckan i mitt liv. Likt du kommer i min närhet, sprider din glädje och värmer mitt hjärta. Du har väckt upp hoppet genom din styrka. Styrkan att fortsätta trots att det känns som om det inte finns något att kämpa för. Styrkan du visat har fått min kropp att börja röra sig igen. Sakta har rörelserna utvecklats till lätta små danssteg, som förgyllt mina dagar och väckt en vilja inom mig. Viljan till att leva det liv jag var menad till att leva.
När jag tänker på dig rinner det tårar ner från mina kinder. Som regndroppar som sakta faller ner ifrån himlen, fast med solen gnagandes tätt inpå. Det är nämligen inga sorgsna tårar som rinner ner, utan glädjetårar över att jag har dig. Den vackraste personen på denna jord som kan blända personer med sin skönhet och döda med sin kärlek. Tanken på dig får min kropp att sprudla, som om ett sus av glädje rusar genom mina vener. Fyller mina blodkärl med lycka som pumpas ut till resten av kroppen och får mig att lysa som den klaraste stjärnan på himlen.

Jag älskar dig min finaste syster!


Av: Angelica Collin Folkeryd


Kommentarer
Postat av: AMANDA

Gud vad fint skrivit, hon borde vara stolt över att ha dig som sin syster, verkligen. Ni kämpar tillsammans och ni har alltid varandra. Underbart! :) Kram

2012-02-19 @ 17:50:51
URL: http://amandaawiberg.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Fick tårar i ögonen, sjukt vackert! Fortsätt kämpa båda två! :) Kram

2012-02-19 @ 21:56:33
URL: http://cisseli.blogspot.com
Postat av: ebba

det där var bland det finaste jag läst <3

2012-03-07 @ 14:47:55
URL: http://ebbavictorianaslund.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0