Svar på fler frågor!

Anonym om ..:

Hur har er lillasyster Elin reagerat på er sjukdom? Vet hon vad den innebär? Har hon påpekat att ni är smala?

Svar:

1. Elin har blivit mer tystlåten, är liksom rädd för att säga saker känns det som, liksom rädd för att vara i vägen på något sätt. Det känns jättejobbigt att hon inte får den uppmärksamheten som hon egentligen förtjänar..

2. Elin förstår i dagens läge vad sjukdomen innebär, men för två och ett halvt år sen när jag Angelica vart sjuk i sjukdomen, så förstod hon inte så mycket, eller hon förstod att det var farligt och så, men inte var det var direkt.

3. Hon påpekar ibland att vi är smala, men oftast skäms hon när hon sagt något, som om hon tycker att det är fel att säga något.. Bilden nedanför är på henne.





Ida om Kvällens:
Kan man få se en bild på alla er tre systrar? :)

Svar: Jo det kommer säkert komma inom en snarare framtid hoppas jag. :)

Anonym om ..:

Hur svälte ni er? Asså liksom slutade ni äta och sen åt ni eller? I så fall hur länge åt ni inte på??

Svar: ingen av oss har slutat att äta helt under långa perioder, däremot åt jag Angelica extremt lite under månader, kunde handla om ett glas dricka och några tuggor till middag per dag ungefär, det är svält och är en del av anorexian.

 

Anonym om Next:

Känner du av att du har problem med njurarna (hur i så fall) eller hur upptäcktes det?

Jag Angelica känner inte av att de problemen finns, jag känner mig inte sjuk på något sätt i kroppen direkt. Däremot har prover visat att mina njurar är sjuka och därför går jag på ständig kontroll.

 

Ida om Next:

Lycka till! Är det din mamma i bakgrunden av den andra bilden? :)

Svar: Tack! haha ja det är det, men hon blev extremt konstig på bilden.. Det finns andra bilder på bloggen på henne där hon ser lite piggare ut.

Anonym om Massa jävla nålar!:

Jag älskar eran blogg och hur ni är öppna med era problem.
onödig fråga men vad är eran favorit mat?:)

Svar: Vad roligt att höra vi blir jätteglada.

Vi båda föredrar Grillat kött, eller kyckling med en god sallad och någon dressing till.


 

Anonym om Massa jävla nålar!:

Hej, kommer med en ganska viktig fråga eller det tycker jag iallafall. Vad var det som gjorde att ni tänkte på de här sättet? Asså tyckte ni att ni var tjocka eller var det nåt annat? Puss på er! :)

Svar: om du läser våra berättelser så kommer du få svar på hur vi båda kände osv. :) puss på dig med!

 

Anonym om Mot Michaela:

hej gud vad tråkigt att ha det men liksom när ni kollade er i spegeln tyckte ni att ni såg tjocka ut eller ?
och tycker ni inte om att äta ?
jag har sluatat äta godis i snart 3 år och sluatat dricka dricka i 2 år

snälla svara på mina frågor och ni är så himmla fina och har så fint hår vilken bra blogg läser den hela tiden typ :)

 

Svar: Tack så mycket, vad gullig du är :) om du läser i bloggen så tror jag att du får dina svar :)

 

Anonym om Massa jävla nålar!:

Är det inte vääldigt skönt att ha en tvilling som vet vad man går igenom? Gud vad skönt det skulle vara att ha en tvilling!! :)

Svar: Jo på ett sett är det väldigt skönt, vi står varandra så när och kan verkligen snacka om allt. Och vi förstår verkligen varandra. Men sen är det samtidigt jobbigt att se någon som står en så nära vara så sjuk.



Vi står varandra väldigt nära.


Anonym om Skolan idag:

När ni äter, går ni fortfarande och spyr upp det eller har ni slutat med det? Och när ni äter äter ni bara nyttigt då? Håller ni båda fortfarande på och spyr och försöker bli smala? Starka tjejor!! :)

Svar: Vi håller på att ta tag i det nu och vi kommer båda att få hjälp nu, fast på lite olika sätt. Ja helst något nyttigare är väl att föredra.. Tack! :)

 

 

Anonym om Skolan idag:

Vilka skolor går ni på?? :)

Svar: Det står lite längre ner i bloggen, men Angelica går på Realgymnasiet i liljeholmen och Sophie går i Nacka gymnasium.

 

Anonym om Tipsar!:

Jag har oxå fått den känslan, att jag liksom inte får gå upp i vikt utan att jag måste bli smalare. Jag är ca 160 och väger 53 kg. Det tycker jag är för mycket... Jag har den senaste veckan ätit och sen spytt upp det för att jag vill bli smal. Jag vill verligen inte få ätstörningar men känslan går inte bort!

Svar: Det är absolut inte för mycket! Vikten är egentligen bara siffror som man inte ska bry sig om.. om det precis har börjat för dig tycker jag Angelica att du ska söka hjälp nu, även om du inte har gått ner i vikt. Jag tycker du ska söka till mandokliniken, det är den bästa av klinikerna i Stockholm enligt mig och jag har vart på de flesta. De kan hjälpa dig att lägga upp ett nyttigt schema för hur man ska äta.

 

jossan om Mera svar till frågestunden:

Skulle ni bli 155-158 cm i vilket fall som helst eller stannade ni i växten när ni fick aneroxia/bulimi?'

Superfin blogg! Sköt om er tjejer!

Svar: Egentligen skulle sophie bli 158 cm och Angelica 163 cm lång. men båda slutade att växa pågrund av sjukdomarna.
Tack!



Kommentarer
Postat av: matilda

Hej! :D

När tog ni hål i navlen? Gjorde det ont? Hur lång tid tog det innan det läkte?

puss!

2010-11-13 @ 20:05:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0