Frågor och svar

josefin om Trevlig dag:
Super mysigt!
Tycker att du ska lägga upp bilderna på mallan! :D puss
Svar: haha hade gärna gjort det om de inte var bortagna från kameran.. undra vem som tagit bart dem.. Malin kanske är skyldig eller?
Puss :)

 

Anonym om Stepwise:
Kan inte ni länka era kompisar bloggar :D
Svar: jo det skulle vi väl kunna göra. Vi kan skriva ett inlägg om våra närmaste kompisar och en länk till deras bloggar, eller något :)


Anonym om Stepwise:
Berätta mer om frågorna! varför gör man dom? varför fick hon dig att låta som en alkis? kan du avslöja några frågor? :D. Ni är så starka <3
Svar: Kommer inte ihåg frågorna exakt, men dem handlar om mat , psykisk och fysisk hälsa och ätbeteende. man gör unersökningen för att få reda på vad personen behöver jobba på under behandlingen osv.
Tack! :)


sandra om Svar på Frågor:
heeej va för sjukdom har du och hur fick du de?:(
hoppas allt blir bra
Svar: vi har båda ätstörningar och om du läser från början i bloggen kommer du få reda på det mesta :)

 

Ida F om Svar till er!:
hej angelica & sofie, beklagar sjukdomen :/
jajaja, jag är 12 år, och jag är ca 1,60.
jag väger ca 45 kg, är det lagom, för mycket eller för lite ?
tacksam för svar, puss !
jättebra blogg också ;)
Svar: Ja du räknas som underviktig enligt BMI, så du skulle kunna öka i vikt för att få en normal vikt enligt läkare osv. Dock finns det många som ligger lite i underkant med vikten Även om de är ”normala”. Så jag tycker inte du ska oroa dig för mycket över det.
Tack och Puss :)

 

mirandascloset ^^ ([email protected]) om mitt matschema:
Jag gillar ditt inlägg!♥
Varför började du blogga? :)
Svar: Det skrevs längre ner, men det har med att vi vill ha någonstans där man kan skriva av sig tankar och kännslor. Och för att kanske få ungre att inte banta och hamna i denna fruktansvärda sjukdom.

 

nelliekarlsson om mitt matschema:
om man inte tycker om leverpastej t.ex då ?
Svar: Matschemat görs personligen, så man får själv välja lite vad man vill ha på schemat och då väljer man det man tycker om att äta. Så tycker du inte om leverpastej kanske du tar ost istället osv. Dock måste schemat ligga på ett visst kaloriintag.

 

Anonym om 40 days and 40 nights:
Vad gör du egentligen där? Går du i nån behandling, isåfall vad innebär den? :)
Svar: Jag går en behandling där man får hjälp att bli frisk från ätstörningarna. Den går i stort sätt ut på att äta, vila och komma ur de sjuka banorna.

 

Anonym om sakta flyter tiden på:
förlåt om jag frågar men. när ni kollar er i spegeln, vad ser ni då ? altså ser ni er själva tjocka eller?
Svar: denna fråga är extremt svår att svara på. Men vi ser oss inte direkt som tjocka, vi kan tycka att vi ser jättesmala ut osv. dock när man äter så känner man sig tjockare och det känns som om maten gör att magen eller andra ställen på kroppen blir större osv. kontigt, men det är lit så det är.

 

Anonym om Svar på Frågor:
jag tror inte att alla med bmi under 14 behöver sitta i rullstol för då skulle inte rullstolarna på mando räcka.
när jag började där hade jag ett bmi under 14 och blev inte ens inlagd.
vad heter din behandlare?
krya på dig Sophie!
Svar: Det var en ny regel, men den kanske inte gäller alla.. det beror väl på hur värden och organ i kroppen ser ut osv..
Min behandlare heter Isabel
Tack!

 

Tuva om lonely:
Hej! Tänkte bara fråga, jag är 167 cm och väger ca 47 kg.. Själv tkr jag att jag är lite stor men alla säger att jag är smal. Väger jag för lite/mkt?
Svar: Du väger ganska mycket för lite, vilket inte är bra för din kropp. Jag tycker du borde försöka äta mer och oftare för att försöka lägga på dig några kilo. Undervikt kan göra att du i framtiden inte kan få barn och blir benskör osv. så tänk på det! :)

 

Anonym om sweet!:
Ååh va bra smak ni har på kläder :) Vart köpte niden där koftan eller cardigan som angelica hade på sej? Den va grå :D <3
Svar: Den är köpt på ginatricot, Dock för någon månad sen eller två.

 

Anonym om My day:
Röker ni? Om ja, hur får du det på kliniken Sophie?
Du är stark som fan Sophie! Hoppas allt blir bra snart! Kram på er båda
Svar: ja tyvärr, det har väl vart jobbigt, men det kan ju vara dags att ta chansen att sluta kanske! :)

Anonym om Gårdagens:
vart kommer blusen ifrån? :)
Svar: Den är från Ginatricot

 

Anonym om Trevlig dag:
hur många läsare har ni? :)
Svar: strax över 300 unika besökare om dagen :)



 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Angelica, spyr du fortfarande?

När ni tittar er i spegeln tycker ni att ni ser tjocka ut då, eller asso vill ni bli ännu smalare då?

Jag är 170 lång ungefär, och väger över 55 kilo. Är det för mycket?

Själv tycker jag att jag är tjock, eller inte tjock men jag vill bli smalare. Och jag vet inte hur många gånger jag har gråtit över min mage.. Jag tränar och har gjort det jätte länge, nu är det innebandy, förut har det varit fotboll och så men det försvinner inte.

Hjälp snälla..

Ni är superstarka! Diggar er starkt! <3

2010-11-24 @ 14:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0